اخبارخارجی

اهمیت اقتصادی منطقه «مصفح» امارات

آوای سنت : ابوظبی، در ۱۷ ژانویه، شاهد یک رویداد غیر منتظره بود. مقامات اماراتی از انفجار ۳ نفتکش در منطقه صنعتی مصفح و آتش سوزی در محوطه ساختمانی فرودگاه بین المللی ابوظبی خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،حوثی ها از اواسط سال ۲۰۱۹ هیچ موشک و پهپادی به سمت امارات ارسال نکرده بودند و این اولین بار است که مسئولیت حمله جدید به ابوظبی را با هدف تغییر در روند نبردها در یمن به عهده گرفتند.

در اطلاعیه پلیس ابوظبی آمده است که آتش سوزی باعث انفجار ۳ تانکر حامل سوخت نفت در منطقه مصفح در نزدیکی مخازن شرکت ملی نفت ابوظبی شده است. در نتیجه این حملات یک کارگر پاکستانی و دو کارگر هندی جان باختند و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات،پلیس همچنین از وقوع یک حادثه جزئی آتش سوزی در  فرودگاه بین المللی ابوظبی خبر داد.بررسی های اولیه حاکی از آن است که اشیاء پرنده کوچک احتمالاً متعلق به هواپیماهای بدون سرنشین است که در این دو منطقه شناسایی شده اند.

۱۲ دقیقه پس از انتشار بیانیه پلیس ابوظبی، یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها، در توییتر، بیانیه‌ای در مورد «عملیات نظامی کیفی در عمق خاک امارات» صادر کرد.

طی چند روز گذشته، حوثی ها پس از تسلط تیپ‌های وفادار به ابوظبی، بر شهر شبوه یمن اعلام کرده بودند که حملات علیه امارات افزایش خواهد یافت.

مصفح که در نزدیکی حومه شهر ابوظبی و سرزمین اصلی واقع شده است، منطقه صنعتی اصلی در امارت است که بسیاری از شرکت های صنعتی و شرکت های خودروسازی در آن قرار دارند.

پس از ساخت پل مصفح متشکل از ۶ خط به طول ۴۸۰ متر، در دهه ۱۹۹۰، این منطقه به تدریج گسترش یافت و شرکت های زیادی در آن افتتاح شدند.

این منطقه دومین بندر قدیمی امارات متحده عربی (بندر مصفح) را در خود جای داده است که یکی از محبوب ترین مناطق تجاری آن است ،این منطقه همچنین به دلیل داشتن مراکز خرید بزرگ، جاذبه ای برای بازرگانان به حساب می آید.

این منطقه تا سال ۲۰۰۰ پس از توسعه بندر مصفح که نقش مهمی در برجسته کردن آن به عنوان یک منطقه اقتصادی برجسته ایفا کرد، رونق زیادی یافت.

این بندر شامل کانالی به طول ۵۳ کیلومتر است که مرزهای شمالی، غربی و جنوبی منطقه را در بر می گیرد.این کانال پس از کانال سوئز در مصر دومین کانال طولانی منطقه محسوب می شود.

مصفح۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد،شهر صنعتی ابوظبی معروف به ایکاد مصفح در جنوب منطقه صنعتی مصفح واقع شده است که به سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل صنعتی خدمات می دهد.

شهر صنعتی ایکاد با زیرساخت‌های پیشرفته‌اش که شامل شبکه‌های ارتباطی و خیابان‌های منحصر به فرد است، علاوه بر نزدیکی به اکثر بنادر دریایی و فرودگاه‌های منطقه، با بیش از ۲۰۰ مسیر هوایی در ابوظبی و دبی، از دیگر مناطق متمایز است.

شهر صنعتی ایکاد ابوظبی  شامل بیش از ۳۵۰ شرکت صنعتی با بیش از ۳۰۰۰ کارمند است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن