اخبارداخلی

اولویت اول آموزش و پرورش،ثبت نام و پوشش کودکان ۶ ساله است

نباید هیچ کودک ۶ ساله ای از تحصیل باز ماند

آوای سنت : با حضورخانم دکتر ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، معاونین آموزشی شهرستانها و مناطق اورامانات و نیز با حضور مدیران مدارس ابتدایی شهرستان پاوه ، نشستی در خصوص وضعیت آموزشی مدارس ابتدایی در اورامانات در محل اردوگاه سریاس پاوه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه ضمن خیر مقدم به دکتر ناهید فضلی و هیئت همراه و همچنین معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق اورامانات گفت: برگزاری این نشست ها در جهت پیشبرد اهداف تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی حائز اهمیت است و نیاز است این نشست های تخصصی تداوم داشته باشد.

سعدی فتاحی از دکتر فضلی به عنوان فردی قابل احترام و صاحب نظر در امورات مربوط به آموزش ابتدایی نام برد و از مدیران مقطع ابتدایی شهرستان که در جلسه حضور داشتند دعوت کرد نکات مطرح شده توسط خانم دکتر فضلی را مد نظر قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه جهت تشکیل جلسه از حضور در جمع مدیران مدارس ابتدایی شهرستان و معاونین ادارات منطقه ی اورامانات ابراز خوشحالی کرد و گفت : منطقه ی اورامانات در مسائل آموزشی و فرهنگی همواره درخشان عمل کرده است.

ناهید فضلی در ادامه در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مقطع  ابتدایی گفت: مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه ی ابتدایی این است که نباید هیچ کودک ۶ ساله ای در سال تحصیلی آینده در کلاس درس حاضر نباشد . عدم ثبت نام کودکان در مدارس ابتدایی هیچ توجیهی ندارد و حتما و به هرشکلی باید انجام گیرد.

وی در این باره افزود:  از مسئولین محترم شهرستانها و مناطق بالاخص ائمین جمعه ، فرمانداران، بخشداران و مسئولین شبکه ی بهداشت خواست تا در پروسه ی شناسایی این کودکان پای کار بیایند و در این زمینه یاری گر آموزش و پرورش باشند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: گاها والدین به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم تمایل به آموزش مجازی مانع ثبت نام فرزندان خود در پایه ی اول هستند که این کار باید با رایزنی با اولیا متوقف شده و از جاماندن کودکان از تحصیل جلوگیری شود.

ناهید فضلی در مورد شرایط یادگیری دانش آموزان  گفت:  ممکن است کرونا بسیاری از معادلات موجود را در مدارس را تغییر داده و ممکن است به دلایل مختلف تعداد دانش آموزان ضعیف در مدارس به نسبت قبل از کرونا افزایش یافته باشد اما تصمیم بر تکرار پایه در خرداد و گاها زودتر توسط معلمین و اولیا درست نیست چراکه سال تحصیلی ۱۲ ماه است و در چهار ماه باقی مانده تا مهر ۱۴۰۰ خیلی از مشکلات تحصیلی دانش آموزان ضعیفتر قابل حل است .

وی با اشاره به وسعت کار آموزش و اینکه معلمین در جاهایی ممکن است  مشکل داشته باشند گفت: آموزش و پرورش یک ارگان یادگیرنده است و ما معلمین باید پیوسته در حال یادگیری باشیم ، استفاده از تجارب زیسته ی همکاران باعث پیشرفت کار آموزش خواهد شد.

دکتر فضلی همچنین با مطرح کردن پیشنهاد ی از تمامی پرسنل ادارات آموزش و پرورش خواست  هر کدام مسئولیت یاددهی به حد اقل یک دانش آموز را برعهده بگیرند و از آن به عنوان  یک حرکت جهادی و ایثارگرانه یاد کرد و خاطرنشان کرد این کار تبعات بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت.

معاون اداره کل آموزش و پرورش همچنین گریزی به شرایط پیش دبستانی ها زد و گفت: دانش آموزانی که پیش دبستانی را با موفقیت به پایان می رسانند قطعا در کلاس اول هم موفق و به تبع آن پایه های تحصیلی خود را محکم بنا می نهند، لذا توجه ویژه به پیش دبستانی از اولویت های آموزش و پرورش خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن