اخبارداخلی

بازگشایی مدارس؛ عامل قرمز شدن وضعیت کرونا در کردستان

قرنطینه خانگی 280 هزار نفر در استان

آوای سنت : رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به قرنطینه ۲۸۰ هزار نفر در استان، بازگشایی مدارس و کاهش استفاده از ماسک را عامل قرمز شدن وضعیت کرونا اعلام کرد.

با اینکه نسبت به بازگشایی مدارس و اوج گیری کرونا هشدارهایی از سوی سازمان بهداشت جهانی داده شد، اما از ۱۵ شهریور ماه مدارس مجددا فعالیت خود را از سر گرفتند و حالا وضعیت کرونا در کردستان پس از دو ماه آرامش، قرمز شده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی، بازگشایی مدارس را عامل این وضعیت اعلام کرده است.

دکتر فرزین رضاعی در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: بازگشایی مدارس و کاهش استفاده از ماسک و روزمرگی در برابر کرونا حساسیت ها را پایین آورد و متاسفانه وضعیت استان را دوباره قرمز کرد.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸۵ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به ۱۶ شهریور سه برابر شده که بیشترین افزایش آن مربوط به ۱۰ روز گذشته است.

رضاعی با بیان اینکه شهرهای سنندج، قروه و بیجار در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: وضعیت شهرهای سقز، بانه، کامیاران، مریوان، سروآباد، دیواندره و دهگلان نیز نارنجی بوده و احتمال قرمز شدن وضعیت این شهرها نیز زیاد است.

او به شناسایی روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه ۴۷ نفر هستند که بیشترین آن مربوط به سنندج است، ضمن اینکه برآوردها نشان می‌دهد رعایت دستورالعمل‌ها کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت شیوع کرونا از خرداد وخیم‌تر و آمار مرگ و میر افزایش خواهد یافت و این موضوع هشدار دهنده است.

رضاعی با بیان اینکه انتظار این پیک را در نیمه آبان ماه داشتیم، اظهار کرد: بازگشایی مدارس و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت در جامعه، موجب شد پیک جدید جلو بیفتد و نیاز است مدارس شهرهای قرمز و نارنجی در طول یک هفته به صورت غیرحضوری برگزار شود.

او از قرنطینه شدن خانگی ۲۸۰ هزار نفر در استان خبر داد و تاکید کرد: تاکنون ۱۱۶ هزار بازدید از رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا انجام شده و ۸۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به رعایت مردم در پروتکل‌های بهداشتی بعید می‌دانیم امسال با آنفولانزا مشکلی داشته باشیم.

رضاعی بیان کرد: امسال پیک بیماری آنفولانزا در استان با رعایت مردم در بهمن و اسفند خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ابزار ما برای مقابله با کرونا تنها رعایت مردم و ایجاد محدودیت‌ها است.

او افزود: باید اعمال محدودیت‌ها را به صورت نظام مند کنترل کنیم تا به کسب و کار مردم نیز آسیبی نرسد.

رضاعی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مشکل‌های ما پاساژها به خصوص در شهرهای بانه و مریوان است که اگر مجبور شویم آنها را پلمب می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بازگشایی مدارس و کاهش استفاده از ماسک و روزمرگی در برابر کرونا حساسیت‌ها را پایین آورد و متأسفانه وضعیت استان را دوباره قرمز کرد.

او بیان کرد: می‌خواهیم مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت ۲ هفته غیر حضوری شود و در رستوران‌ها غذاها فقط به صورت بیرون بر باشند.

رضاعی گفت: مشاورین اتومبیل یکی از معضلات در مقابله با کرونا است که مشاورین اتومبیل نباید کسی را به داخل بنگاه راه بدهند و معاملات را در بیرون انجام دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن