اخبارخارجی

برگزاری سمینار«نقش زن در اسلام» در مرکز فرهنگی اسلامی ادریس اسپانیا

آوای سنت : مرکز فرهنگی اسلامی ادریس در شهر سبته اسپانیا به منظور دهمین سال تاسیس خود یک سمینار با عنوان «نقش زن در اسلام» برگزار کرده است

به نقل از «الالوکه»، مرکز فرهنگی اسلامی «ادریسی» در شهر سبته اسپانیا با گذشت ۱۰ سال از افتتاح آن، به عنوان یک مرکز اسلامی به انتشار فرهنگ اسلامی و آگاهی بخشی دینی و فرهنگی می پردازد.

در همین راستا، به مناسبت دهمین سال تاسیس این مرکز، مرکز فرهنگی اسلامی ادریس، سمیناری را درباره نقش زن در اسلام برگزار کرد و در این سمینار، اعضای این مرکز و تعدادی از زنان مسلمان حضور داشتند.

در این سیمنار بر اهمیت نقش زن در اسلام تاکید شد و دکتر « Ahmed Liazid » در سخنان خود به عنوان نمونه، زنانی از تاریخ اسلام را مثال زد.

وی افزود: قرآن کریم به زنان تکریم کرده است و یک سوره را به نام «نساء» به زنان اختصاص داده و بر احترام به زن تاکید کرده است.

محمد خلیلو، سکریتر مرکز در این باره گفت: مرکز اسلامی ادریسی برای کاهش شکاف میان مردم در شهر سبته تاسیس شد و در این مرکز تنها به انتشار مبادی اسلامی پرداخته نمی شود، بلکه به مبادی فرهنگی به زبان عربی و شعر نیز اهمیت می دهد.

وی تاکید کرد: این مرکز به دلیل شیوع کرونا فعالیت طبیعی خود را کم کرد و به آموزه های بهداشتی نیز پرداخت.

وی اظهار کرد: این مرکز دارای یک کتابخانه عمومی است و به مردم خدمات ارائه می دهد و هر کسی که عضو این مرکز باشد می تواند از کتابخانه استفاده کند.

محمد خلیلو تصریح کرد: کتاب هایی به زبان های عربی، اسپانیایی در زمینه تاریخی و آموزش زبان عربی و ترجمه قرآن به زبان اسپانیایی در این کتابخانه وجود دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن