اخبارداخلی

بهره‌برداری و احداث ۳۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گلستان

آوای سنت : مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، در این استان ۳۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت، افتتاح و بهره‌برداری است.

 مهدی ملک شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از این اقدامات در قالب تکمیل پروژه‌های برزمین مانده مسکن مهر و برخی دیگر در قالب نهضت ملی مسکن از قبیل مسکن‌های خود مالکی، انبوه‌سازی و طرح‌های بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده انجام شد.

وی بیان کرد: در آخرین اقدام انجام شده، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۸۵۴ واحد مسکونی همزمان با سراسر کشور در قالب افتتاح ۱۰۰ هزار منزل با حضور وبیناری رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای ملی مسکن کشور بودیم.

وی تصریح کرد: ۱۶۸۳ واحد افتتاح شده اخیر روستایی و ۱۱۷۱ واحد شهری بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: پیشتر قرار بود تا ۳۶۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سفر دور دوم رییس جمهور به این استان افتتاح شود، که البته با حضور رییس جمهور شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۰۰خانه شهری و روستایی با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال در بخش خودمالکی در قالب نهضت ملی مسکن، درخواست تعهد ۲۰ هزار واحد جدید برای استان داده‌ایم که در کمیسیون‌های مربوطه وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب متقاضیان مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، برنامه‌ریزی ما برای ۵۷۱۸ واحد بود که تاکنون متقاضیان ۵۲۹۷ واحد مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان‌ گفت: همچنین پرونده ۱۴ هزار و ۱۱ متقاضی هم تعیین تکلیف نهایی شده، اما به علت مشکلات تامین زمین مورد نیاز به خصوص در گرگان، گنبدکاووس، کلاله و مینودشت از متقاضیان خواستیم تا بطور موقت از واریز وجه سهم اولیه خود، خودداری کنند.

ملک اضافه کرد: تعهد ما در بخش بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده در مدت چهار سال حدود ۱۲ هزار واحد بوده که تاکنون ۱۹۶ واحد پروانه صادر شده که با توجه به مازاد تعهد در بخش دیگر، باز هم از تعهد ۶ هزار واحدی در ۲ سال اخیر عقب هستیم.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسکن جوانی جمعیت تا ۱۶ تیر ماه ۲۹۶ واحد واگذار شد و از آن تاریخ تا هشتم مرداد ماه توانستیم ۱۹۳ واحد در مجموع ۴۸۹ واحد در شهرهای گرگان، بندرترکمن، کلاله، جلین و قرق واگذار کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن