اخبارداخلی

بهره‌مندی رایگان کارجویان سیستان و بلوچستان از دوره‌های فنی و حرفه‌ای

آوای سنت : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: آن دسته از کارجویانی که در سامانه جستجوی شغل نام نویسی کنند، می‌توانند به صورت رایگان از دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

خلیل‌احمد سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، افرادی که در سامانه جست‌وجوی شغل به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir نام نویسی کنند، از طریق کاریابی ها به مراکز فنی و حرفه ای معرفی خواهند شد و بر اساس انتخاب خود متقاضی، دوره مهارت آموزی بصورت رایگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این طرح ضمن هدایت کارفرمایان به شناخت پتانسیل های موجود در استان، کارجویان را به سمت بازار کار مورد نظرشان راهنمایی می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال کارجو به کارفرما و به اشتراک‌گذاری مؤثر فرصت‌های شغلی تیرماه امسال بطور رسمی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است که بر اساس آن، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند با ثبت اطلاعات فردی و شغلی مورد نیاز خود با دفاتر کاریابی هماهنگ شده و اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار انجام دهند.

سلامی، گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان(کارجویان و کارفرمایان)، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار و رفع ناترازی‌های موجود، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده هر دو طرف بازار کار و اطلاعات ثبتی مبنا را از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل عنوان کرد.

وی گفت: از زمان رونمایی از سامانه جستجوی شغل، تاکنون یک هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان ثبت این سامانه شده است و ۶۵۰ نفر نیز مشغول بکار شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم اظهار کرد: در اجرای تفاهم‌نامه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، امیدواریم تکثیر فرهنگ مهارت آموزی در استان با سرعت بیشتری محقق شود.

جلیل شهریاری افزود: در مجموعه فنی و حرفه ای به سمتی حرکت می‌کنیم که متقاضی در حین شرکت در دوره های مهارت آموزی، به شغل و کسب و کار و درآمد برسد.

وی ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تبیینی مهارت از ظرفیت فنی و حرفه ای در استان استفاده کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن