اخبارخارجی

به نتانیاهو اعتماد ندارم و با مجازات مردم غزه مخالفم

آوای سنت : نیتا هیمن اسرائیلی، دختر یکی از اسیران جنبش حماس می گوید: به دولت بنیامین نتانیاهو  اعتماد ندارد و مخالفت خود را با مجازات ساکنان نوار غزه که در معرض حملات خشونت آمیز اسرائیل قرار گرفته اند، ابراز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، نیتا معتقد است جمعیت غزه که بیش از ۲.۲ میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند،به سبب تداوم محاصره اسرائیل از سال ۲۰۰۶ و به سبب حمله ۲۱ روزه اسرائیل که جنگنده‌های آن همچنان محله‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند و باعث تخریب گسترده خانه‌ها و زیرساخت‌ها می‌شوند از شرایط زندگی بسیار وخیم رنج می برند.

او افزود نتانیاهو دروغگو است و فقط به فکر خودش و خانواده اش می باشد، هیمن، نخست وزیر اسرائیل را دروغگو توصیف کرد و دولت او رامتهم کرد که نجات جان زندانیان در غزه اولویت او نیست

حماس پیش از این اعلام کرده بود که ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسرائیلی و سایر ملیت ها را در ۷ اکتبراسیر کرده است و بعداً از کشته شدن حدود ۵۰ نفر از آنها به دلیل ادامه بمباران غزه توسط اسرائیل خبر داد.

هیمن ادامه داد:می دانیم که او (نتانیاهو) دروغگوست و یک سال است که به دولت اعتماد نکرده ایم و به همین دلیل به خیابان می رویم و اعتراض می کنیم،او به فکر مردم نیست و فقط به فکر خودش و خانواده اش است. وی با بیان اینکه آمریکا در بین اسیران حماس فقط به دنبال نجات شهروندان خودبود،افزود: متأسفانه مادرم فقط اسرائیلی است و اسیرانی که در همان روزهای اول آزاد شدند آمریکایی بودند.

وی افزود: بعید است آنها تمام تلاش خود را برای آزادی همه اسیران انجام دهند، بلکه اولویت آنها آزادی شهروندان خودشان یعنی شهروندان آمریکایی و اروپایی است.وی افزود: مادرم اولویت چندم آنها محسوب می شود، او معتقداست که راه حل مشکل موجود می تواند از طریق یک توافق سیاسی باشد، نه نظامی

وی برلزوم گفتگوی دو طرف (اسرائیل و حماس) برای دستیابی به توافق سیاسی تاکید کرد و افزودبرای امضای توافقنامه صلح، باید دشمن وجود داشته باشد و حماس دشمن ما است. توافقنامه صلح با دشمن منعقدمی شود نه با دوست.

هیمن درخصوص موضع خود در قبال اظهارات آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد اشغال فلسطین، گفت که با این اظهارات موافق است. سه‌شنبه گذشته، گوترش در سخنرانی خود در شورای امنیت درباره حمله حماس گفت مردم فلسطین به مدت ۵۶ سال،تحت اشغال خفه‌کننده‌ای بوده‌اند، فلسطینی‌ها می‌دیدندکه سرزمین‌هایشان توسط شهرک‌سازی‌ها بلعیده شده و خشونت‌ آنها را فراگرفته، اقتصادشان خفه شده، مردمشان آواره، خانه‌هایشان ویران و امیدشان برای راه‌حلی سیاسی برای رنج‌هایشان کمرنگ شده است.

هیمن گفت: من موافقم، این یک درگیری طولانی است و هر دو طرف نتوانستند مشکل را از طریق سیاسی حل کنند،آنها ابزار نظامی را ترجیح دادند. هیمن در مورد اینکه آیا جامعه اسرائیل از این عقیده حمایت می کند یاخیر ، تأکید کرد که بسیاری از اسرائیلی ها خواهان دستیابی به توافق هستند، اما آنها امکان پذیر بودن آن را باور ندارند.

نیتا هیمن از جامعه جهانی خواست برای آزادی هر چه سریعتر اسرای اسرائیلی کمک کنند،او گفت: هر روز برای ما مهم است.

در کمتر از یک هفته، حماس ۴ زن زندانی را به دلایل بشردوستانه آزاد کرد،دو زن دارای تابعیت آمریکایی و دو زن دیگراسرائیلی بودند.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن