اخبارداخلی

بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شد

آوای سنت : مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با گفت: از ابتدای تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان تاکنون سه هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان کردستانی از طریق این صندوق پرداخت شده است.

رضا طوسی روز شنبه به مناسبت روز بانکداری اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی از سال ۱۳۹۵ نسبت به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اقدام کرد و این صندوق هم اکنون به عنوان بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات کم بهره به نیازمندان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه با این مبلغ و از ابتدای تاسیس صندوق ۴۰ هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شده است، گفت: ۲۴ هزار مورد از این تسهیلات کارگشایی، هشت هزار و ۲۰۰ مورد وام اشتغال، سه هزار و ۴۲۲ مورد کمک به خرید مسکن، ۲هزار مورد ودیعه مسکن، ۷۱۳ مورد شهریه دانشجویان و ۶۴۳ مورد نیز تسهیلات درمانی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه هزار و ۲۷۷ مورد تسهیلات نیز از محل سپرده خیران پرداخت شده است، افزود: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وجوه سپرده گذاری شده را به عنوان سرمایه گذاری استفاده نمی‌کند و صرفاً به صورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

وی عدم دریافت سود و جریمه دیرکرد، پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، عدم دریافت کارمزد تسهیلات تا سقف ۱۰۰دمیلیون ریال، دریافت حداقل کارمزد صرفا یک بار به میزان سه درصد در تسهیلات بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال، پرداخت تسهیلات با تضامین آسان و پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری را از جمله خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اعلام کرد.

طوسی با بیان اینکه از طریق این صندوق به ۱۶۹ هزار نفر و در حدود ۱۱ درصد از جمعیت استان کردستان خدمات بانکی ارائه می شود، اظهار کرد: همچنین از طریق این صندوق خدمات بانکی به ۱۰ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و نیازمند و هفت هزار مادر باردار و شیرده دچار سوتغذیه ارائه خدمت می شود.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست‌های بانکداری اسلامی تاسیس شده است./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن