اخبارخارجی

تأکید پاکستان بر ضرورت گفت‌وگوی جهانی برای مقابله با اسلام‌هراسی

آوای سنت : «شاه محمود قریشی»، وزیر امورخارجه پاکستان از دبیرکل سازمان ملل خواست که گفت‌وگوی جهانی برای مقابله با موج فزاینده اسلام‌هراسی برگزار کند.

به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(یونا)، شاه محمود قریشی در نشست عالی‌رتبه سازمان همکاری اسلامی که روز ۲۷ اسفندماه، به صورت مجازی و به منظور گرامیداشت «روز بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی» در نیویورک برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود از دبیرکل سازمان ملل خواست که با برپایی گفت‌وگوی جهانی برای مقابله با موجه فزاینده اسلام‌هراسی و تحکیم همبستگی میان ادیان، به عنوان گامی در جهت تقویت تعاملات بین‌المللی در پرداختن به این مسائل اقدام کند.

وزیر امورخارجه پاکستان گفت: گفت‌وگو و تفاهم راه پیشرفت ماست و تنها راه ایجاد جوامع مسالمت‌آمیز و هماهنگ درک بهتر یکدیگر است و سازمان ملل بهترین بستر برای ایجاد این نوع تفاهم است.

وی اضافه کرد: گرامیداشت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی علاوه بر ترویج پیام تسامح(مدارا)، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز، و همبستگی دینی و فرهنگی، به افزایش آگاهی بین‌المللی در مورد اسلام‌هراسی و احساسات ضدمسلمانان کمک می‌کند.

وزیر امورخارجه پاکستان در پایان با تأکید بر این که روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی روز وحدت و تجدید تعهد مشترک به اصل وحدت در تنوع است، گفت: هدف از گرامیداشت این روز نشان دادن همبستگی مطلق با بشریت و رساندن پیام قوی احترام به کرامت انسانی است.

به نقل از آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در سخنانی در جلسه مجازی اعضای سازمان همکاری اسلامی که به مناسبت روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی در نیویورک برگزار شد، خواستار مبارزه با چالش جهانی اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان شد.

سازمان همکاری اسلامی روز ۱۵ مارس که مصادف با سالروز حمله خونین به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند است را روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی نامگذاری کرده است.

گوترش در این نشست مجازی که جمعی از وزرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان ملل حضور داشتند افزود: ما باید به طور خاص بر حمایت از حقوق اقلیت‌ها تمرکز کنیم که بسیاری از آنها در گوشه و کنار جهان مورد تهدید قرار می‌گیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن