اخبارخارجی

تاکید مقام سازمان ملل بر غیر قانونی بودن شهرک سازی اسرائیل

آوای سنت : هماهنگ کننده سازمان ملل: شهرک سازی اسرائیل راه حل صلح دو دولت را تضعیف می کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت تور ونسلند ، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل درصلح خاورمیانه ، غیرقانونی بودن شهرک های اسرائیلی در سرزمین های اشغالی فلسطین را تأیید کرد و آنها را تضعیف کننده اصل راه حل دو دولت دانست.

این موضوع در بیانیه ای از سوی مقامات سازمان ملل متحد در نشست ماهانه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین آمده است.

ونسلند گفت: من مجدداً تأکید می کنم که همه شهرک سازی های اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است و چشم انداز دستیابی به راه حل دو دولت را مطابق با قطعنامه های سازمان ملل ،حقوق بین الملل و موافقت نامه های قبلی تضعیف می کند.

وی نگرانی عمیق خود را در مورد ادامه تخریب و مصادره ساختمانهای متعلق به فلسطینیان ابراز داشت و از اسرائیل خواست تا طبق تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی تخریب ها و تخلیه خانه ها را متوقف کند.

از سوی دیگر ، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تمام بازداشت های مدافعان حقوق بشر ، روزنامه نگاران و فعالان را به اتهاماتی که با آزادی های اساسی بیان آنها مغایرت دارد ، متوقف کند.

همچنین از مقامات آنان خواست تا تحقیقات درباره مرگ نزار بانات ،فعال فلسطینی و همه ادعاهای استفاده از نیروی نامتناسب توسط نیروهای امنیتی فلسطین علیه تظاهرکنندگان را تضمین کرده و مسئولان این تخلفات را محاکمه کنند. این مقام سازمان ملل متحد همچنین از کمک های سخاوتمندانه دولت قطر برای حمایت از خانواده های آسیب پذیر و بهبود وضعیت نوار غزه استقبال کرد.

ونسلند گفت: سازمان ملل به همکاری نزدیک با تشکیلات خودگردان فلسطین و شرکای خود از جمله مصر برای تحکیم آتش بس (در غزه) ، امکان دسترسی فوری بشردوستانه و تثبیت اوضاع در نوار غزه ادامه می دهد.

سازمان ملل متحدبعد از حمله ۱۱ روزه اسرائیل به نوار غزه ،وپس از ۴ ماه وقفه ، در اواسط سپتامبر،کمک های مالی به یک صد هزار خانواده در نوار غزه را با بودجه قطر آغاز کرد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

پ.ن: در حالی بسیاری از مقامات بین المللی بر غیر قانونی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تاکیددارند،برخی از حکام مسلمان در سکوتی مرگبار در قبال این جنایات، بر عادی سازی مناسبات با این رژیم مسابقه گذاشته اند.شرم بر شما!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن