اخبارخارجی

تبدیل توییتر به مرکز اصلی تبلیغات ضد مسلمانان در جهان

آوای سنت : شبکه اچتماعی توییتر به یک مرکز اصلی برای گسترش تبلیغات ضد مسلمانان تبدیل شده است که تأثیر فاجعه باری بر جوامع اقلیت مسلمان در سراسر جهان دارد.

به نقل از «siasat»، شبکه اچتماعی توییتر به یک مرکز اصلی برای گسترش تبلیغات ضد مسلمانان تبدیل شده است که تأثیر فاجعه باری بر جوامع اقلیت مسلمان در سراسر جهان دارد.

این را شرکت رادیو و تلویزیون ترکیه (TRT) که مقر آن در استانبول است،فاش کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی شورای اسلامی ویکتوریا ، بریتانیا و هند ۸۶ درصد از محتوای ضد مسلمانان در توییتر را به اشتراک گذاشته‌اند.

تحقیقات شورای اسلامی ویکتوریا نشان داد که حداقل ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۸۰ پست اسلام هراسی در طول یک دوره سه ساله در توییتر بین ۲۸ آگوست ۲۰۱۹ تا ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ منتشر شده است.

محققان شورای اسلامی ویکتوریا چهار موضوع کلیدی را شناسایی کردند که معمولاً در توییتر با محتوای اسلام هراسانه پخش می شد. اول، ارتباط اسلام و تروریسم، دوم، نشان دادن مسلمانان به عنوان متجاوزانجنسی، سوم، مهاجران مسلمان که دردسر ساز برای سفیدپوستان در غرب و هندوها در هند هستند و چهارم، برچسب زدن حلال به عنوان یک عمل غیرانسانی.

به گفته این محققان حزب حاکم در به نام حزب بهاراتیا جاناتا هند مسئول تحریک تعصبات ضد مسلمانان در کشور است.

 به نقل از تلویزیون دولتی ترکیه، حزب بهاراتیا جاناتا  به طور فعال تنفر نسبت به مسلمانان در هند را به حدی عادی کرده است که ۵۵.۱۲٪ از توئیت های نفرت ضد مسلمانان در هند از توییتر منشا می گیرند.

شورای اسلامی ویکتوریا همچنین افزایش احساسات ضد مسلمانان در حساب‌های توییتر هند را به قوانینی نسبت داد که علیه مسلمانان تبعیض قائل شده و آنها را از شهروندی محروم می‌کند.

محققان این شورا به این نتیجه رسیدند که ارتباط مستقیمی بین نفرت آنلاین و جرایم ناشی از نفرت آفلاین در هند وجود دارد.

یکی از محققان شورای اسلامی ویکتوریا می گوید که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر باید برای توقف توییت‌های نفرت‌انگیز ضد مسلمانان باید اقدامی مسئولانه انجام دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن