اخبارداخلی
موضوعات داغ

تداوم شرایط بحرانی کرونا در مناطق مختلف کشور

آوای سنت: ادامه افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در شهرهای مختلف کشور همچنان حکایت از وضعیت بحرانی  در مناطق مختلف کشور دارد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، فوت بییش از ۶۰۰ نفر  طی بیست و چهار ساعت گذشته حاکی از ادامه اوضاع نامناسب فوتی های کرونایی در استان های مختلف کشور است و در این میان تعداد زیادی از فوتی ها که در منازل خود چشم از جهان فرو می بندند در آمار رسمی گنجانده نمی شوند. گرچه به نظر می رسد پیک پنجم کرونا نیز مانند چهار دوره گذشته سرانجام فروکش کند. اما بزودی فصل پاییز از راه خواهد رسید و با باز شدن احتمالی مدارس خطر جدی تر دانش آموزان را تهدید می کند.

بنابر این گزارش در استان آذربایجان غربی بنابر آخرین آمار اعلام شده رسمی طی شبانه روز گذشته  با فوت ٣٠ بیمار کرونایی آمار فوت شدگان به ۵ هزار ٣٢٣ نفر رسیده است. در شهر مهاباد از ابتدای شهریورماه تعداد فوتی ها هفت برابر افزایش پیدا کرده و با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان توصیه شده است که بیماری های غیر ضروری مراجعه بیمارستان را به زمان دیگری موکول کنند.

همچنین بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ٢٣ مرداد ماه اعمال شد، در آذربایجان غربی شهرهای ارومیه،  خوی و چایپاره در وضعیت سیاه کرونا قرار دارند و به غیر از پیرانشهر که در وضعیت نارنجی است مابقی شهرهای استان همگی به رنگ قرمز درآمدند.

همزمان کرمانشاه نیز در اوج بستری بیماری و پیک پنجم  قرار دارد. به طوریکه روز گذشته رکورد بالاترین موارد بستری در ۱۸ ماهه گذشته شکسته شد و آمار بستری ها به بیش از ۱۳۵۰ نفر رسید.. این درحالی است که بالاترین تعداد موارد بستری این استان در پیک سوم بیماری حدود ۱۲۸۰ گزارش شده نفر بود. پیش بینی می شود طی این هفته و هفته های آینده کرمانشاه باز هم روند صعودی موارد ابتلا و بستری را در پیش داشته باشد.

گزارش می شود تمام بیمارستان های کرمانشاه به غیر از بیمارستان های تک تخصصی که امکان خارج ساختن آنها از چرخه خدمات رسانی وجود ندارد، به درمان بیماران کرونایی اختصاص  داده شده است. در بیمارستان های دانشگاهی، غیر دانشگاهی و خصوصی استان در مجموع ۳۳۰۰ تخت موجود می باشد که از این تعداد هم اکنون ۱۳۵۰ تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و این مسئله باعث شده است خدمات رسانی به بیماران غیر کرونایی با تاخیر صورت پذیرد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مردم هشدار داده است که شرایط در بیمارستان ها به گونه ای نیست که بیش از این بیماران کرونایی پذیرش شوند و ساکنین در شهر ها و روستاه حتما باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

در استان هرمزگان طی ۲۴ ساعت گذشته سیزده نفر دیگر نیز به جمع جانباختگان افزوده شدند و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۷۵ نفر رسید. جانباختگان ۱۰ آقا و ۳ خانم در بازه سنی ۱۹ تا ۹۳ سال از بندرعباس، میناب و حاجی آباد بودند. با بستری شدن ۱۸۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها در این استان به هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

در مشهد آمار کرونایی ها در نیم دهه سوم مردادماه سیر صعودی یافته و رقم سه رقمی را نشان می داد. با وجود آنکه طی ده روز گذشته هیچ خبر رسمی از فوتی های این شهر روی خروجی خبرگزاری ها قرار نگرفته، اما بر اساس گفته های ساکنین این شهر میزان فوتی در مشهد کماکان با افزایش غیر قابل کنترل مواجه می باشد و یکی از دلایل این همه گیری به رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی اجتماعات میدانی روزهای نهم و دهم محرم بر می گردد.

در اصفهان تنها طی دو روز شصت و سه تن فوت شده اند و در حال حاضر سه هزار و ۶۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۶۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

استان لرستان نیز از ابتدای شهریور تا کنون سی فوتی داشته است. معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه اندازی بخش بستری موقت درمان بیماران مبتلا به در تمام بیمارستان‌های استان خبر داده و گفته است که این مراکز در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹ و کاهش حجم ورودی به بیمارستان‌های استان و ارائه خدمت به بیماران سرپایی ایجاد شده‌اند. در چنین شرایطی متأسفانه شاهد روند صعودی مبتلایان و همچنین فوتی‌های این بیماری در لرستان هستیم، تا اواخر مردادماه گذشته تعداد فوتی‌ها در لرستان یک رقمی بود که در آخرین آمار اعلام شده متاسفانه تعداد افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر ۳۵۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن