اخبارخارجی

تشکیل انجمن مخالفت با عادی سازی در امارات

اعضای انجمن عادی سازی مناسبات با اسرائیل را قبول ندارند

آوای سنت : مخالفان سیاسی در امارات به دنبال اعلام عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی از تاسیس نخستین انجمن ضد عادی سازی خبر دادند.

این انجمن نام «انجمن اماراتی ضد عادی سازی» را برای خود انتخاب کرد و با عضویت ۶ فعال سرشناس سیاسی کار خود را آغاز کرد.

آنها تاکید کردند که هرگونه رابطه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را چه در سطح تجاری و چه در سطح اقتصادی، امنیتی، سیاسی و ملی را به رسمیت نخواهند شناخت.

در بیانیه این انجمن اماراتی آمده است: دولت امارات در روزهای گذشته با امضای توافقنامه صلح با رژیم اشغالگر قدس دچار یک انحراف ملی و اسلامی شد. این توافقنامه خیانت به امت فلسطین و انکار تاریخ آنها در رد پروسه صهیونیستی در منطقه عربی است. این توافقنامه به صهیونیست ها اجازه اشغال اراضی فلسطین را داد.

اعضای این انجمن در ادامه خاطرنشان کردند: این تغییر و انکار مسئله فلسطین واکنشی است به آنچه که گذشتگان ما بنا نهادند. می دانیم که وظیفه ما حفظ این ارزش ها و آرمان ها است. ما راه گذشتگان خود را در هر شرایطی ادامه خواهیم داد. این امانتی بر گردن ما است و حافظ این امانت خواهیم بود. وفاداری به آرمان فلسطین مسئله نخست ما است.

برای این آرمان خون های زیادی داده شد و امروز هم افراد زیادی پشت میله های زندان هستند و باید این آرمان را همچنان برای نسل های بعدی آبیاری کرد.مردم امارات این توافقنامه را نمی پذیرد و می خواهند صدای اعتراض و انکار خود را به مردم منطقه برسانند.

احمد الشیبه یکی از اعضای این انجمن در سخنانی تلویزیونی گفت: امضای چنین توافقنامه ای خارج شدن از اصول و ارزش های است که کشور بر پایه آنها تشکیل شد و آن دفاع از مسئله فلسطین و حقوق مردم آن در برابر اقدامات اشغالگران صهیونیستی است.

این منتقد اماراتی در پایان گفت: مقاومت در برابر عادی سازی روابط با اسرئیل مسئله جدیدی در امارات نیست. پیش از این در سال ۲۰۰۰ کمیته مردمی در این زمینه تشکیل شد و مدتها به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۱۱ خفقان و سرکوب در کشور حاکم شد. امروز ما دوباره عهد خود را تازه می کنیم و به ریشه های خود برمی گردیم.

بر اساس یک حبر دیگر وب سایت روزنامه «اسرائیل الیوم» که وابسته به نخست وزیر اسرائیل است، بیان داشت: به منظور برگزاری دیدار میان نتانیاهو و محمد بن زاید پیش از آنکه دو طرف توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات را امضا کنند، تماس هایی در حال انجام است.

این وب سایت اشاره کرد:« یک تیم امریکایی به سرپرستی مایک پومپئو، وزیر امور خارجه در تلاش است این دیدار را ترتیب دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن