اخبارخارجی

تصمیم فدراسیون فوتبال انگلیس درباره بازیکنان روزه‌دار در ماه رمضان

آوای سنت : فدراسیون فوتبال انگلیس به داوران خود اجازه داده است تا در ماه مبارک رمضان مسابقه را برای افطار بازیکنان روزه‌دار متوقف کنند.

به نقل از الجزیره، کمیته داوران فدراسیون فوتبال انگلیس به داوران لیگ برتر و دسته اول و بقیه مسابقات دستور داد در ماه مبارک رمضان با بازیکنان مسلمان برخورد ویژه‌ای داشته باشند.

شبکه اسکای اسپورت انگلیس اعلام کرد: کمیته داوران از داوران خود خواسته است تا روند افطار بازیکنان مسلمان روزه دار را در طول مسابقاتی که همزمان با اذان مغرب در ماه مبارک است، تسهیل کنند.

این شبکه تاکید کرد: این کمیته به داوران خود دستور داده است که مسابقه را برای مدتی متوقف کنند تا روزه‌داران بتوانند روزه خود را افطار کنند.

بازیکنان می توانند در طول توقف بازی مایعات یا مکمل‌های غذایی استفاده کنند و بازی پس از آن بلافاصله از سرگرفته می شود.

هریک از باشگاه‌های لیگ برتر یا دسته اول و سایر دسته‌ها نیز باید به کادر داوری اطلاع دهند که یک یا چند بازیکن روزه دار هستند و برای افطار نیاز به زمان است تا مسابقه در زمان اذان مغرب متوقف شود.

این شبکه انگلیسی گزارش داد: تعدادی از بازیکنان پایبند هستند تا در ماه رمضان روزه بگیرند. آنها از بهترین‌های جهان و لیگ برتر به شمار می‌آیند. «محمد صلاح» ستاره لیورپول، «ریاض محرز» بازیکن منچستر سیتی، «نگولو کانته» بازیکن چلسی و «وسلی فوفانا» بازیکن چلسی از جمله این بازیکنان هستند.

لیگ برتر انگلیس در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ میلادی یک مورد مشابه داشت، زمانی که «گراهام اسکات» داور مسابقه لسترسیتی و کریستال پلاس برای افطار یکی از بازیکنان، مسابقه را متوقف کرد. اما برای این کار دستورالعمل رسمی وجود نداشت.

این تصمیم در آن زمان با توافق دو باشگاه انجام گرفت تا فوفانا، بازیکن چلسی و شیخوکویته بازیکن کریستال پلاس افطار کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن