اخبارخارجی

تغییر قوانین مصرف الکل در دبی با ادعای جذب گردشگر

آوای سنت : بعد از آزادسازی مصرف الکل در ماه رمضان، مقامات شهر دبی به مناسبت سال نو، لغو مالیات بر فروش الکل و هزینه مجوز استفاده از الکل را با این ادعا که به دنبال جذب گردشگر بیشتر بوده اعلام کرد، این درحالی است که تغییر برخی فرهنگ‌های اسلامی در امارات در دستور کار سیاست‌گذاران این کشور قرار دارد.

به نقل از News Day Express، تا قبل از این دستور،‌ براساس قوانین امارات ۳۰ درصد مالیات برای نوشیدنی‌های الکلی در دبی وجود داشت. علاوه بر این کسانی که پیشتر مجوز مصرف آن را می‌گرفتند نیز باید هزینه خاصی را پرداخت می‌کردند.

این اطلاعیه از سوی خاندان پادشاهی در اولین روز از سال نو میلادی اعلام شد. طبق اطلاعات دریافتی در رسانه‌ها، ۳۰ درصد مالیات بر فروش مشروبات الکلی به منظور ترویج بیشتر گردشگری لغو شد.

برای جذب گردشگران اخیراً اجازه فروش مشروبات الکلی در ماه رمضان نیز داده شده است. دلیل این تصمیمات درآمدی بود که دبی از فروش مشروبات الکلی به دست می‌آورد.

امارات تنها کشور اسلامی در منطقه خاورمیانه است که فروش و مصرف مشروبات الکلی در آن تقریباً آزاد شده است. فروش و مصرف مشروبات الکلی در سایر کشورهای عربی از جمله قطر، عربستان سعودی و کویت ممنوع است.

این درحالی است که ممنوعیت مصرف الکل در کشورهای منطقه خلیج فارس به خصوص در دوران برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر مورد توجه قرار گرفت و بسیاری محدودیت مصرف الکل در قطر را علت اصلی کاهش درگیری بین هواداران فوتبال و امنیت بالای این مسابقات دانستند.

از جمله این افراد تونی بیلو، بوکسور سابق بریتانیا بود که از سیاست عدم مصرف الکل در قطر ۲۰۲۲ تمجید کرد و گفت این مسابقات که بدون هیچ درگیری و خشونتی انجام شد، موفقیت‌آمیز بود.

بیلو که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی سنگین‌وزن جهان را در اختیار داشت، در توییت دیگری نوشت: «باید این را بگویم. قطر نشان داد که ممنوعیت الکل در مسابقات جام جهانی امکان‌پذیر و مؤثر است! من حتی خبری درباره کوچک‌ترین خشونت نشنیدم و ندیده‌ام و این اولین‌بار در زندگی من رخ داده است!»

در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، این کشور برخی قوانین خود را تا حد زیادی تغییر داده است. ناظران معتقدند این تغییر قوانین که بیشتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی رخ داده در راستای عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و تغییر فرهنگ اسلامی امارات است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن