اخبارخارجی

تلاشهای مصر برای توسعه گردشگری

آوای سنت : پس از درگیری روسیه و اوکراین، مصر در پی جذب گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپای غربی است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،پس از درگیری بین روسیه و اوکراین که ورود گردشگران به این دو کشور متوقف کرد، غاده شلبی، معاون وزیر گردشگری مصر روز جمعه گفت که کشورش در حال مطالعه راه های جدیدی برای جذب گردشگر است

غاده به رویترز افزود که مصر در تلاش است تا گردشگران بیشتری از  اروپای غربی از جمله بریتانیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا و همچنین مجارستان و کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قبل از ماه رمضان و عید پاک ماه آینده جذب کند.

وی افزود یکی از نگرانی‌ها، افزایش قیمت سوخت از زمان ورود نیروهای روسی به اوکراین در ۲۴ فوریه است که باعث گران‌تر شدن پروازها و بسته‌های گردشگری شد.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود از بانک مرکزی، بخش گردشگری مصر در سه ماه منتهی به اکتبر ۲.۸ (دو ممیز هشت) میلیارد دلار درآمد داشته است.مصر اطلاعاتی در مورد تعداد گردشگران یا میزان درآمد ایجاد شده توسط هر کشور به طور جداگانه منتشر نمی کند.

غاده شلبی می گوید یکی از گزینه های موجود برای جذب روس ها اجازه ورود آنها از طریق ترکیه است،وی افزود همکاران وی در وزارت هوانوردی با توجه به تحریم های اعمال شده به همه فرصت های موجود نگاه می کنند و منتظر شنیدن اخبار مثبت هستند.

سفیر اوکراین در قاهره هفته گذشته گفت که بیش از ۲۰۰۰۰ گردشگر اوکراینی به دلیل درگیری در مصر سرگردان شده اند که بیشتر آنها در استراحتگاه های مشرف به دریای سرخ هستند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن