اخبارخارجی

تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک مجمع اقتصادی در منطقه

آوای سنت : اسرائیل از ایجاد مجمعی برای همکاری های اقتصادی با امارات ،آمریکا و هند خبر داد .

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت وزیر خارجه اسرائیل روز سه شنبه گفت که با همتایان خود در آمریکا ، امارات و هند برای ایجاد “مجمع بین المللی چهارگانه برای همکاری های اقتصادی” به توافق رسیده  است.طبق آنچه لاپید در حساب توئیتر خود نوشت ، این توافق در ملاقات چهار وزیر،دوشنبه همین هفته از طریق یک جلسه مجازی انجام شد.

لاپید گفت:دیشب ،با وزیران خارجه ایالات متحده ، امارات متحده عربی و هند به صورت مجازی گفت وگویی انجام دادیم و تصمیم گرفتیم یک مجمع بین المللی چهار جانبه برای همکاری های اقتصادی ایجاد کنیم.وی افزود: ما درباره امکانات زیرساخت های مشترک در زمینه های حمل و نقل ، فناوری ، امنیت دریایی ، اقتصاد و تجارت و سایر پروژه های مشترک بحث کردیم

به گفته او،در پایان این گفتگو ،تصمیم گرفتیم که هر وزیر یک ستاد کارشناسی بلندپایه را تعیین کند تا بتواند کارگروه مشترکی را ایجاد و در زمینه تدوین همکاری در زمینه های مختلف کار کند.

لاپید روز دوشنبه با همتای هندی خود ، سوپرامانیام جی شانکار ، در بیت المقدس اشغالی ملاقات کرد و با وی توافق کرد که مذاکرات درباره توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین این رژیم و هند از سر گرفته شود.

هفته گذشته ، وزرای خارجه آمریکا ، امارات متحده عربی و اسرائیل با هم ملاقات و توافق کردندتا توافقنامه عادی سازی روابط که سال گذشته بین ابوظبی و تل آویوامضا شده بودرا فعال کنند.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در توییتر گفت که با همتایان خود در امارات متحده عربی ، هند واسرائیل درباره گسترش همکاری های اقتصادی و سیاسی و برخی از مسائل مشترک گفتگو کرده است. عبدالله بن زاید ،وزیر خارجه امارات نیز گفت که به زودی به دعوت لاپید ازاسرائیل دیدن خواهد کرد.

لاپید در ماه ژوئن گذشته از امارات متحده عربی دیدن کرد و در آنجا سفارت رژیم اشغالگر قدس را  در ابوظبی و یک کنسولگری را در دبی افتتاح کرد.این اقدامات در راستای تلاش دولت بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد توافقنامه عادی سازی تحت حمایت دولت دونالد ترامپ ، شامل بحرین ، مراکش و سودان صورت می گیرد.

در حال حاضر ، رژیم اشغالگرقدس در نمایشگاه “Expo-2020” در امارات دبی حضوریافته که اولین مشارکت تل آویو در رویدادی در منطقه خلیج فارس است.

بلینکن بارها تأکید کرد که دولت بایدن بر اساس توافقنامه هایی که سال گذشته امضا شده است ،تلاش می کندو از سایر کشورها خواست اسرائیل را به رسمیت بشناسند و روابط خود را با این رژیم عادی کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن