اخبارخارجی

ثبت پویش خیریه عربستانی در گینس

آوای سنت : یک پویش خیریه در عربستان سعودی با جمع‌آوری بیشترین میزان کمک مؤمنانه رکوردی را ثبت کرده است که در کتاب رکوردهای جهان(گینس) ثبت شد.

به نقل از الخلیج اونلاین، یک پویش خیریه سعودی با جمع‌آوری بیشترین میزان کمک طی تنها یک ماه به رکوردی در کتاب رکوردهای گینس دست یافت.

رسانه‌های سعودی گفتند که پویش مجازی «سهم خیریه مسکن خوب» کمتر از یک ماه پس از آغاز آن، به رقمی دست یافت که رکورد تعداد ثبت‌شده را توسط رکوردهای جهانی گینس به دست آورد.

این پویش با هدف «تأمین مسکن برای خانواده‌های شدیدا نیازمند در سراسر کشور عربستان» از اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا آخرین روزهای ماه ادامه خواهد داشت.

به نوشته روزنامه‌های سعودی، این پویش با شعار «سهم شما مادام العمر سبز است» راه‌اندازی شده است، زیرا به سبک خود عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سهام را شبیه‌سازی می‌کند و از طریق آن مفهوم «سهم برنده» را با سودهای غیر مادی، ارائه می‌دهد که همان سودهای خیریه اجتماعی است که به اسکان بیش از ۳۵۰۰ خانواده نیازمند از طریق مشارکت جامعه کمک می‌کند.

روزنامه آنلاین سبق عربستان، تا چهارم آوریل(۱۵ فروردین ماه) گفت که رقم کمک‌ها به این پویش، پس از گذشت ۱۳ روز از راه‌اندازی آن از هدف یک میلیارد ریال (۲۶۶ میلیون دلار) فراتر رفته است.

این پویش توسط سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور افتتاح شد که در مجموع ۱۵۰ میلیون ریال (۴۰ میلیون دلاری) هدیه کردند. صد میلیون سهم در این پویش وجود دارد و ارزش خرید هر سهم معادل ۱۰ ریال سعودی( ۲,۶ دلار ) است.

پلتفرم « مسکن خوب» یکی از طرح‌های بنیاد مسکن توسعه ملی در عربستان است که با هدف مشارکت اعضای جامعه در برنامه‌های توسعه جامعه و دستیابی به همبستگی اجتماعی در زمینه مسکن خیریه فعالیت می‌کند آن هم طبق یک مکانیسم حاکمیتی که ارائه کمک‌های خیریه را به کسانی که مستحق آن هستند، تضمین می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن