اخبارخارجی

جنجال بر سر تابلو قرآنی در یکی از جلسات کابینه مصر

آوای سنت : تصویر یک تابلو قرآنی حاوی آیه شریفه ۲۶۹ سوره مبارکه بقره پشت سر رئیس‌جمهور مصر جنجال بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مصر ایجاد کرده است.

به نقل از روسیا الیوم، تصویر یک تابلو قرآنی پشت سر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان جلسه کابینه این کشور در پایتخت اداری جدید، جنجال بسیاری در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی مصر ایجاد کرده است.

این تابلو قرآنی حاوی آیه شریفه ۲۶۹ از سوره مبارکه بقره «یُؤْتِی الْحِکْمَهَ مَن یَشَاءُ وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَهَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ، (خدا) به هر کس که بخواهد حکمت می‌بخشد، و به هر کس حکمت داده شود، به یقین‏، خیرى فراوان داده شده است‏؛ و جز خردمندان‏، کسى پند نمی‌گیرد» است.

این تصویر که از سوی احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر انتشار یافته با انتقاد گسترده کاربران فضای مجازی در مصر مواجه شد. بسیاری این تصویر را ناشی از غرور رئیس‌جمهور مصر تفسیر کرده و با ذکر تفاسیر مشهور از قرآن کریم از جمله تفسیر ابن کثیر مفهوم آن را متناقض با عملکرد کنونی عبدالفتاح السیسی توصیف کردند.

بسیاری نیز با اشاره به تورم و مشکلات اقتصادی شدید در مصر، حکمت را امری نایاب در تصمیمات دولتمردان مصری دانستند. با این حال برخی از کاربران نیز تنها به بیان تفسیر ظاهری آیه اکتفا کردند.

جلسه کابینه مصر به منظور بررسی سیر انتقال وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی به پایتخت اداری جدید مصر برگزار شد. ساخت این پایتخت پیش‌تر با انتقادهای گسترده در مصر مواجه شده بود و بسیاری آن را پوششی برای غارت و فساد گسترده خوانده بودند.

پایتخت اداری جدید در شرق قاهره، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی است که مصر در سال‌های اخیر به خود دیده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن