اخبارداخلی

جوان امروز سرگردان و مستاصل شده است

وام ازدواج حرام است

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد در کارگروه امور جوانان عنوان کرد: جوان امروز سرگردان است، وام ازدواج ۴ درصد نیست، حرام است.

مولوی غلام نبی توکلی، در نشست کارگروه تخصصی امور جوانان اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروز، جوانان سرگردان هستند و مرجعی که بتوانند مراجعه کنند و نتیجه کسب کنند، وجود ندارد. مشکلات جوانان یکی یا دو تا نیست، بلکه بسیار زیاد است اما از همه مهم تر بیکاری جوانان است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد، افزود: جوان بیکار توان ازدواج ندارد و سربار والدین خود است، این یک فاجعه است.

متاسفانه دولت توجهی به جوانان ندارد، اما در دنیا اولویت دولت ها، مسئله اشتغال جوانان هستند.

وی ادامه داد: روزانه تعدادی زیادی جوان بیکار به دفتر ما مراجعه می کنند و مستاصل هستند، ما آن ها را به اداره کار ارجاع می دهیم، اما نکته عجیب این است که بعد از یک سال یا دو سال که آنها را می بینیم وقتی از نتیجه می پرسیم، می گویند هنوز بیکارند.

مولانا توکلی با اشاره به افزایش سن تجرد در جامعه ابراز کرد: عمر جوانان در پی کار می گذرد و چطور می تواند تشکیل خانواده دهد، وقتی می گوییم که ۱۳ میلیون جوان دم بخت داریم، عمده مشکل اشتغال است. با این گرانی های سرسام آور، چطور ازدواج کند.

وی افزود: همه مشکل ازدواج که مراسم‌آن نیست، بدون جهیزیه چطور ازدواج کند. به اسم منطقه آزاد فلاکت به منطقه ما رسیده است، اجاره بها سر به آسمان سائیده است، یک جوان بیکار چطور یک خانه کوچک اجاره کند؟

استاد حوزه علمیه احناف تایباد ادامه داد: اسلام تاکید بسیاری بر ازدواج دارد و از سنت های حسنه پیامبر اسلام ص است، اما امروز با این مسائل چطور جوان به این سنت عمل کنند. جوان عزیزی که سال ها درس خوانده، خدمت کرده الان به دنبال کار است و با این وضعیت تشکیل خانواده بسیار سخت است.

امام جمعه تایباد وضعیت بانک ها را اسفناک خواند و گفت: در موضوع وام ازدواج یک مسئله سختی گرفتن وام است و دومین مسئله حرام کردن این وام توسط بانک ها است. وامی که قرار بوده حلال باشد، اما بانک ها حرامش می کنند. متاسفانه این وام ۴ درصد را با شرایطی پرداخت می کنند که ممکن است در نهایت به ۲۰ درصد برسد. این از نظر فقهی حرام است.

وی تصریح کرد: اگر درصدی برای وام تعیین شده، برای کل وام است نه اینکه هر ماه یا سال ۴ درصد از مبلغ باقی مانده را دریافت کنند، از این مسئله در نهایت بهره بالایی کسب می شود که حرام است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن