اخبارداخلی

حاشیه هایی از نمایشگاه کتاب از نگاه خبرنگار آوای سنت

آوای سنت :از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می توان به عنوان یکی از اولین دورهمی های بعد از اتمام نسبی دوران طولانی مدت کرونا یاد کرد.

حضور تعداد بیشماری از بانوان در نمایشگاه کتاب به همراه اعضای خانواده، دوستان و بستگان هر چند که چیز چندان عجیبی به حساب نمی آید، اما بوضوح می شد حس کرد که نمایشگاه امسال به محلی برای دید و بازدیدهای های چند ساعته با بیشترین آمار ثبت عکس های سلفی و ناهار خوری تبدیل شده است.

با اطمینان خاطر می توان گفت، بیشترین سود را از جریان سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شعبه های فروش مواد غذایی، فست فودی ها و بستنی فروشی ها برده و به دلیل افزایش چند برابری قیمت کتاب و کاغذ عاید مناسبی نصیب غرفه داران فروش کتاب نشده است.

تورم فزاینده در بازار حتی روی غرفه کودکان را نیز تحت شعاع تبعات منفی خود قرار داده است و مجموعا از میان انبوه جمعیت حاضر در غرفه ها کمتر کسی را می شد دید که کتاب به دست از محل خارج شده و یا مراجعه کننده ای بیش از دو کتاب خریده باشد.

بازدید کنندگان اصلی ترین دلیل به فروش رفت کم کتاب در نمایشگاه سی و سوم را در قیمت های نامتعارف عنوان می کنند. از این رو به نظر می رسد سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آغازین روزهای شروع بکار با حجم نسبتا قابل‌قبول مراجعین از سایر استان های کشور رو برو بوده، اما رفته رفته از تعداد بازدیدکنندگان تهرانی و شهرستانی به دلیل حجم بالای گرانی ها کاسته شده است.

گرچه در واپسین ساعات روز تعطیل آخر هفته ، دمای هوا بتدریج رو به خنکی گذاشت، اما حدود دو سوم از بازدید کنندگان در محوطه و اطراف نمایشگاه بسر می بردند و در آنها تمایلی برای بازدید از غرفه ها دیده نمی شد.

مصلی تهران کتاب فروشی مصلی تهران اخبار کتابهای امسال ناشران کتاب انتشارات کتاب کتابهای امسال نمایشگاه کتابفروشی اخبار کتاب گزارش خبری کتاب کتابفروشی تهران فروش کتاب تهران قیمت کتابهای امسال نمایشگاه کتاب امسال فروشگاه کتابنمایشگاه کتاب تهران

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن