اخبارخارجی

حجاب اسلامی و رقابتهای انتخاباتی در فرانسه

آوای سنت :حجاب موتورمحرک انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و عاملی برای نارضایتی فعالان پس از تعهد یک نامزد برای جلوگیری از آن است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،پس از آن که والری پکرس، نامزد حزب جمهوری خواه وابسته به راست میانه، در یک گردهمایی انتخاباتی متعهد شد که ممنوعیت حجاب را به محض ورود به فرانسه تشدید کند،موضوع حجاب در صدر تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه قرار گرفت.

والری پکرس در توییتی به همراه انتشار کلیپی از تجمع انتخاباتی خود تأکید کرد: حجاب برای من نه لباسی مانند لباس های دیگر است و نه یک تکلیف مذهبی، بلکه نماد تسلیم زنان است.

او گفت اگر به ریاست جمهوری برسم، هیچ زنی زیر سلطه نمی رود. من به آزادی فرانسه جدید اعتقاد دارم.

به محض انتشار توییت‌های پکرس، بسترهای ارتباطی فرانسه با هشتگ‌های مختلف مملو از واکنش‌های گسترده‌ای شد که مهم‌ترین آنها پکرس، حجاب و فرانسه جدید بود.

فعالان فضای مجازی از اظهارات پکریس ابراز تأسف کردند و گفتند که این اظهارات با سخنان خود او در تضاد است،او در حالی که از یک سو از آزادی زنان صحبت می کند، از سوی دیگر به آزادی آنها در پوشیدن حجاب احترام نمی گذارند.

نیری زادوریان، فعال سیاسی، اظهارات نامزد جمهوری خواه را به سخره گرفت و گفت: آنها مشمول تصمیم شما مبنی بر ممنوعیت حجاب خواهند بود.

ریک در پاسخ به پکرس گفت: مسلمانان فرانسوی اهمیتی نمی‌دهند که شما چه اعتقادی دارید؟ما علما و فقها و نصوص دینی داریم که ما را راهنمایی می کنند و اسم شیخ پکرس در میان آنها نیست.

ایزابل در این باره خطاب به پکرس نوشت با وادار کردن زنان به برداشتن حجاب، تو آنها را تسلیم خواسته های خودت می کنی؟ حجاب نمادی از تبعیت زنان از مردان نیست،بیشترمطالعه کنید.

دورا فوفانا نامه ای به پکرس نوشت و خطاب به او گفت: سخنرانی شما زیباست. سکولاریسم قلب جمهوری است و بنابراین نمادهای مذهبی که در فضای عمومی ظاهر می شوند باید ممنوع شوند. اما در موضوع چندفرهنگی مشکلی وجود دارد، فرانسه جدید باید فرهنگ های مختلف را دوباره ارزیابی کند.

دانیستا به طعنه گفت: به من رای دهید، من طرفدار حقوق زنان هستم،اندیشه خودم را به روش خودم بر دیگران تحمیل خواهم کرد.

آماندا نوشت کسی که مدعی است برای سکولاریسم مبارزه می کند باید بیش از هر چیز  به همه مردم و مذاهب آنها در فضای عمومی احترام بگذارد بنابراین ممنوعیت حجاب در فضای عمومی به قول خود شما نقطه مقابل سکولاریسم است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن