اخبارخارجی

حمله جدید الیزه به مسلمانان!

آوای سنت : مقامات فرانسوی به این سوال مهم پاسخ نمی‌دهند که اگر استفاده از حجاب اسلامی نماد ترویج و تبلیغ دین محسوب می‌شود، پس چرا تبلیغ انواع انحرافات اخلاقی و بشری در این کشور رسمیتی آزاردهنده یافته است!؟

دولت فرانسه اخیرا اعلام کرد که پوشش عبا (چادر بلند عربی) را در مدارس این کشور ممنوع می‌کند.

این تصمیم که قرار است از نخستین روز سال تحصیلی جدید اجرایی شود، واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

«گابریل آتال» وزیر آموزش ملی فرانسه در یک گفتگوی تلویزیونی مدعی شده: «وقتی وارد یک کلاس درس می‌شوید، نبایستی با نگاه کردن به دانش‌آموزان شما بتوانید مذهب آن‌ها را تشخیص دهید. بر همین اساس، دولت فرانسه تصمیم گرفته پوشیدن عبا در مدارس را ممنوع اعلام کند.»

فراتر از آنچه ذکر شد، دولت فرانسه از برنامه ویژه خود جهت آموزش ۳۰۰ هزار نفر در موضوعات مرتبط با لائیسیته در مدارس خبر داده است!

طی سال‌های اخیر، دولت فرانسه به نام حمایت از لائیسیته، در صدد حذف نمادهای اسلامی در این کشور بوده و مسلمانان فرانسه، مخاطبان اصلی کاخ الیزه در این نقشه ضد حقوق بشری محسوب می‌شوند.

در حالی که توهین به ادیان الهی و انتشار کاریکاتورهای پیامبر خاتم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از سوی نشریه هتاک شارلی ابدو در قالب آزادی بیان از سوی «امانوئل مکرون» و مقامات فرانسوی مورد توجیه و تجلیل قرار می‌گیرد و ترویج الگوهای جنسی نامتعارف و ضدفطری تبدیل به دستور کار رسمی در وزارت آموزش ملی این کشور و دیگر اعضای اتحادیه اروپا شده، دختران و زنان مسلمان حق استفاده از پوشش مذهبی متعارف خود را ندارند!

نکته قابل تامل، به تعارضات آشکار رفتاری و گفتاری مقامات فرانسوی در تقابل با مسلمانان باز می‌گردد، چنانچه «اولیویه وران» سخنگوی دولت مکرون، پوشیدن عبا توسط برخی دانش‌آموزان مسلمان را اقدامی تبلیغاتی می‌داند که با اصول جامعه لائیک در تعارض است!

با این حال مقامات فرانسوی به این سوال مهم پاسخ نمی‌دهند که اگر استفاده از حجاب اسلامی نماد ترویج و تبلیغ دین محسوب می‌شود، پس چرا تبلیغ انواع انحرافات اخلاقی و بشری در این کشور رسمیتی آزاردهنده یافته است!؟

آیا بهتر نیست مکرون به جای فراکنی و القائات دروغین، به نقش ویژه سرویس امنیتی کشورش و کاخ الیزه در خلق نژادپرستی سیستماتیک اشاره کند.

رئیس جمهور ناتوان فرانسه طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ میلادی، با استناد به هراس از نژادپرستان و جبهه ملی فرانسه توانست آرای سلبی و اجباری شهروندان کشورش را به سبد رای خود واریز کند. در آن زمان، برای مقامات فرانسوی اهمیتی نداشت که تبلیغ نژادپرستی و متعلقات آن مخالف اصول لائیسیته محسوب می‌شود!

قوانینی که عمدا به صورت تفسیرپذیر در فرانسه به نگارش در آمده، به دست‌مایه‌ای برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در این کشور اروپایی مدعی آزادی بیان تبدیل شده و در مقابل، مسیر را برای هر تفکر و روشی که آزار مسلمانان را مباح بداند باز گذاشته است.

افزایش تصاعدی حملات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه علیه پیروان آخرین و کامل‌ترین دین آسمانی طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی به وضوح چنین گزاره‌ای را اثبات می‌کند.

سکوت پارلمان اروپا و نهادهای پرادعای حقوق بشری در غرب نسبت به اعمال تبعیض سیستماتیک و دولتی فرانسوی‌ها علیه مسلمانان، پرده از ماهیت لائیسیته در اتحادیه اروپا برداشته است و قطعا این حقایق مسلم، از دید افکار عمومی دنیا، خصوصا مسلمانان جهان پنهان نخواهد ماند./نورنیوز

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن