اخبارخارجی

وضعیت فوق بحرانی مریوان

آوای سنت :رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره قرارگیری چهار شهرستان دیگر این استان در وضعیت بحرانی از لحاظ شیوع کرونا گفت: از بین این مناطق وضعیت مریوان در حالت بیش از حد بحرانی است.

 دکتر فرزین رضاعی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: شهرستانی‌های بیجار و بانه نیز پیش از این در وضعیت بحرانی بودند تا تعداد مناطق بحرانی استان به عدد شش برسد

وی اضافه کرد: وضعیت مریوان از لحاظ شیوع کرونا و تعداد مبتلایان بیش از حد بحرانی است و ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های آن توسط این بیماران اشغال شده که نشان دهنده وضعیت فوق بحرانی است.

رضاعی به وجود ۲ هزار و ۹۰۴ تخت بیمارستانی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۶۶ تخت بیمارستان‌ها توسط بیماران کرونایی اشغال شده که ۲۶ درصدی ظرفیت تخت‌هابوده و از ۲۰۰ تخت موجود بخش‌های آی سی یو مراکز درمانی در استان اکنون ۵۰ درصد توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

وی بر لزوم عدم برگزاری جلسات حضوری در دستگاه‌ها و ادارات تاکید کرد و یادآور شد: در شرایط کنونی هیچ همایش و مراسمی نباید برگزار شود چرا که محلی برای سرایت ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: همچنان آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان بشدت و با شیب تند در حال افزایش است.

وی گفت: غیر از شهرستان‌های قروه، دهگلان و سروآباد و دیواندره، نیاز است در باقی مناطق استان، گروه‌های شغلی ۱، ۲، ۳ و ۴ تعطیل و تنها مشاغل گروه یک یعنی فروشگاه‌های مواد غذایی، سوپرمارکت، نانوایی‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و جایگاه‌های سوخت و سی ان جی باز باشند

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن