اخبارخارجی

خدمات الکترونیکی نوبت گیری برای اقامه نماز در «حجر اسماعیل»

آوای سنت : مقامات سعودی از راه اندازی خدمات الکترونیکی نوبت گیری برای بوسیدن حجر الاسود و اقامه نماز در حجر اسماعیل خبر دادند.

به نقل از «تی آر تی»، مقامات سعودی اعلام کردند: با کاهش محدودیت های کرونایی، برای اولین بار از طریق اپلیکیشن‌ های الکترونیکی خدمات الکترونیکی نوبت ‌گیری برای انجام برخی از شعائر حج راه اندازی شده است.

مقامات سعودی گفتند: به منظور استفاده از ظرفیت کامل مسجد الحرام و مسجدالنبی(ص) این برنامه هوشمند استفاده می شود و زائران با استفاده از خدمات الکترونیکی می توانند برای بوسیدن حجرالاسود، لمس رکن یمانی و اقامه نماز در حجر اسماعیل نوبت بگیرند.

روزنامه «عکاظ» نوشت: در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از آخرین برنامه ‌های کاربردی آن برای خدمت به زائران و نمازگزارن استفاده می شود.

سرلشکر محمد بن عبدالله البسامی، فرمانده نیروهای ویژه امنیت حج و عمره در بیانیه‌ ای تایید کرد: طبقه اول مسجد الحرام به انجام طواف غیر زائران اختصاص می ‌یابد و آیکون «طواف» به برنامه‌ های «عمرتنا» و «توکلنا» نیز اضافه خواهد شد.

وی افزود: طواف برای غیر عمره گذاران در خارج از وقت نماز، ساعات صبح و عصر از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ و همچنین از ساعت ۱۲  تا ساعت ۳ بعد از ظهر امکان پذیر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن