اخبارخارجی

خروج از عراق یا عملیات فریب

یادداشتی درباره خروج نظامی آمریکا از عراق

آوای سنت : اعلام پایان ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق ممکن است یک فریب باشد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت به نقل از راشاتودی، ایگور سوبوتین یکی از نویسندگان روسی در مجله”نیزافیسیمایا غازیتا” تردیدهایی در مورد قصد واشنگتن برای پایان عملیات نظامی خود در عراق مطرح کرده است.

در این مقاله آمده است: دولت بایدن می گوید سی و یک دسامبر آینده،پایان ماموریت نظامی این کشور در عراق است، این تصمیم پس از ملاقات شخصی رئیس جمهور آمریکا با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گرفته شد.

مقامات سابق آمریکایی معتقدند اعلام پایان ماموریت رزمی آمریکا در عراق ، یک حرکت نمادین است و نه تغییر محسوس در سیاست کاخ سفید در قبال خاورمیانه.روزنامه پولیتیکو به نقل از رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در عراق نوشت: “این بیشتر فریبنده است تا واقعی.”

سرتیپ مارک کیمیت ،جانشین سابق وزیر امور خارجه در امور نظامی و سیاسی ،تغییر وضعیت در محل را رد کرد و گفت: اگر عملیات شناسایی غیر رزمی ، مشورتی و لجستیکی در همان سطح ادامه یابد،بعید است که این تصمیم،تأثیر عملی قابل توجهی داشته باشد.

در همین حال ،مشاوران نزدیک بایدن سعی می کنند تا نمادین بودن این اقدام را رد کنند. به گفته آنها،انتظار می رود، تحولات واقعی در این زمینه اتفاق بیفتد.

در همین رابطه،کریل سمیونوف،کارشناس شورای امور بین الملل روسیه به می گوید

:واقعیت این است که آمریکایی ها نمی خواهند عراق را ترک کنند.آنها در آنجا می مانند و فقط قالب ماموریت تغییر خواهد کرد.

به گفته وی،دولت بایدن این کار را بخصوص برای استتار حضور خود در صحنه عراق انجام می دهد.در حالی که در ابتدا همه صحبت ها این بود که آمریکایی ها باید عراق را ترک کنند،

اما اکنون می بینیم که آنها می مانند، اما به شکلی دیگر.وی همچنین،احتمال انجام عملیات نظامی از سوی نظامیان آمریکایی را رد نکرد.

سمنوف معتقد است که این اقدام ،منجر به افزایش نفوذ ایران در عراق نمی شود.

به گفته وی،برعکس،آمریکایی ها عراق را ترک نکردند تا با گسترش نفوذ ایران در آنجا مقابله کنند.

اصل مطلب را اینجا بخوانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن