اخبارخارجی
موضوعات داغ

خروج حوثی ها از لیست گروه های تروریستی آمریکا

این اقدام در جهت کمک به مردم یمن گرفته شده است

آوای سنت : آمریکا در روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به بحران فقر و گرسنگی در یمن نام گروه “حوثی‌”‌های یمن را از لیست تروریستی خود حذف می‌کند.

یک  مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: این اقدام دولت (بایدن) با توجه به پیامدهای بشردوستانه و تصمیم لحظه آخری دولت قبلی انجام می‌گیرد. وی افزود: سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه اعلام کرده‌اند که تصمیم دولت ترامپ باعث تسریع بدترین بحران انسانی در جهان خواهد شد.

سازمان ملل متحد گرسنگی و قحطی در یمن را بزرگترین بحران انسانی در جهان توصیف کرده و می‌گوید که ۸۰ درصد مردم این کشور در فقر زندگی می‌کنند و نیازمند هستند.

دولت ترامپ پس از قرار دادن حوثی‌ها در لیست سازمان های تروریستی، گروه‌های امدادی، سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و صادرات محصولات کشاورزی  و پزشکی را از مراوده با یمن معاف کرد اما مقامات سارمان ملل می‌گویند اقدامات اعلام شده کافی نبوده و خواستار لغو کامل این تصمیم بودند.

وزارت خارجه دولت بایدن اعلام کرد که این اقدام منعکس کننده دیدگاه ایالات متحده در مورد حوثی‌ها و “اعمال سزاوار مذمت” آنها نیست.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵  گفته بود که در حمایت از دولت یمن  وارد جنگ با گروه  “حوثی ها ” شد. مقامات سازمان ملل متحد در تلاش اند تا مذاکرات صلح یمن را احیا کنند زیرا یمن با بحران اقتصادی و بیماری همه گیر کووید ۱۹ روبه‌رو است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن