اخبارخارجی
موضوعات داغ

خروج نیروهای امریکایی از عراق و افغانستان/آموزش اسلام در اسپانیا/سوء قصد به جان معاون اول رئیس جمهور افغانستان /رتبه نخست ایران در دانشگاه های کشورهای اسلامی

چند خبر کوتاه در آوای سنت

 آوای سنت : رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در روزهای آینده خبر کاهش حضور نظامی خود در افغانستان و عراق را اعلام کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد تعداد نیروهای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان را کاهش دهد.

این گزارش با اشاره به یک مقام عالی رتبه کاخ سفید گزارش شده است.

در بیانیه ای از مقر ریاست جمهوری ترامپ گفت شده است که مقام مسئول گفته که فردا باید انتظار اعلام عقب نشینی بیشتر نیروها از عراق را و در روزهای آینده اعلامیه دیگری در مورد افغانستان را نیز داشته باشیم.

آموزش اسلام در مدارس یک ایالت اسپانیا آغاز می‌شود

منطقه کاتالونیا در اسپانیا تصمیم گرفته برای تشویق به وحدت میان‌ادیانی، آموزش دین اسلام را در مدارس دولتی آغاز کند.
این طرح که اداره آموزش‌وپرورش کاتولینا روز چهارشنبه در قالب مصوبه‌ای در روزنامه رسمی منتشر کرد، بیان می‌دارد که مدارس ابتدایی آموزش دین اسلام را از سال تحصیلی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ آغاز می‌کنند.
مسئولین این منطقه ابراز امیدواری کردند که طرح جدید باعث ایجاد وحدت و تنوع بین اعضای جامعه شود و همچنین تاریخ مسلمانان در اسپانیا نیز دوباره مرور خواهد شد.
این طرح نتیجه توافقنامه همکاری بین دولت اسپانیا و کمیسیون اسلامی اسپانیا، به دنبال افزایش تقاضا در میان جامعه مسلمانان اسپانیا است که جمعیت آنها در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

بیش از ۱.۵ میلیون مسلمان از دو میلیون مسلمانی که در اسپانیا زندگی می‌کنند در منطقۀ کاتالونیا هستند.

سوءقصد به جان معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان؛ ۱۰ نفر کشته شدند

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در پی انفجاری که کاروان «امرالله صالح» در کابل را هدف گرفته بود، ۱۰ نفر کشته و ۱۲ تن دیگر مجروح شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که صبح امروز بر کاروان خودروهای «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور این کشور در شهر کابل حمله صورت گرفته اما در این حمله به وی آسیبی نرسیده است.

به گفته پلیس، این انفجار حوالی ساعت ۷:۳۵ دقیقه‌ی صبح امروز در منطقه چهارراهی تایمی سابقه در حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

«طارق آرین» سخن‌گوی وزارت کشور افغانستان نیز گفته است که تاکنون در این حادثه ۱۰ کشته و ۱۲ زخمی از محل رویداد به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رتبه نخست ایران در دانشگاههای کشورهای مسلمان

در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ تایمز، تعداد ۲۱ کشور اسلامی حضور داشتند که از نظر تعداد دانشگاه‌ها، جمهوری اسلامی ایران با ۴۷ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته است.

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC اظهار داشت: رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه‌بندی “تایمز- کیو اس” و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد.

در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۶ این پایگاه جهت تامین اطلاعات مورد نیاز خود، همکاری خود را با تامسون رویترز قطع و با پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس آغاز به همکاری کرد. تغییر منبع اطلاعاتی مورد استفاده پایگاه رتبه‌بندی تایمز از ISI به SCOPUS بر نحوه حضور دانشگاه‌ها و رتبه آنها تاثیرگذار بود. پایگاه رتبه‌بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه‌ها قسمتی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه‌ها، قسمتی دیگر را از نظرسنجی‌ها و اطلاعات پژوهشی و استنادات را از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن