اخبارداخلی

خسارت ۲۰ میلیارد تومانی سیل در تربت جام

دو تن در اثر سیل جان باختند

آوای سنت: نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس، از برآورد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به تاسیسات زیرساختی تربت جام و آسیب به محصولات کشاورزی اعم از زمین‌های کشت زعفران در باخرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، جلیل رحیمی جهان‌ آبادی در تشریح جزییات خسارات ناشی از سیل در تربت جام و باخرز گفت: چهارشنبه شب گذشته بارندگی شدید شامل باران و تگرگ بیش از ۲۰ میلیمتر طی مدت زمان ده دقیقه اطراف تربیت جام رخ داد و باعث جاری شدن روان آب ها و سیل در منطقه گردید.

وی ادامه داد: سیل وارد برخی خیابان‌های شهر و منازل مسکونی شد، کما اینکه آب حدود ۳۵ منزل را فرا گرفت و با کمک نهادهای امدادرسان فعال در شهرستان مشکل رفع شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیل بخشی از جاده عبوری تربت جام به مشهد را نیز فرا گرفته بود و باعث شد خودرویی که تصادف کرده بود درون سیلاب سقوط کند و متاسفانه دو نفرسرنشین آن جان خود را از دست دادند. همچنین مسیر جاری شدن سیل به یک سری از مراکز نگهداری دام روستاییان آسیب رساند و تعدادی از دامها تلف شدند. ازسوی دیگر سیل وارد بخش‌هایی از شهرک صنعتی تربت جام هم شده و به داخل واحدهای تولیدی نفوذ پیدا کرد.

جهان آبادی تاکید کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده ازسوی فرماندار این منطقه و ستاد بحران مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیرساختی به غیر از خسارات‌هایی که به افراد وارد گردیده، برآورد شده است. ضمن اینکه در همان شب آغاز سیل، معاون فرماندار بازدیدی از منطقه داشته و خسارت‌های وارد شده را مورد بررسی قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد:امدادرسانی در این منطقه و برآورد خسارت‌های ناشی ازسیل به سرعت انجام شده است و در شرایط کنونی هیچ مشکلی وجود ندارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با گلایه از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، یادآور شد: به دنبال وقوع این سیل به بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی اعم از زمین‌های کشت زعفران و منازل مسکونی باخرز هم خسارت وارد شده است که در این خصوص از ستاد بحران استان خراسان درخواست می‌ کنم در اسرع وقت خسارات وارد شده به کشاورزان در این منطقه را نیز برآورد کنند وهرچند دولت قادر به جبران کامل خسارات نیست، اما انتظار داریم با توجه به اینکه این منطقه محروم بوده و مردم بخش عمده‌ای از سرمایه خود را در سیل از دست داده‌اند، حداکثر مساعدت را داشته باشند تا خسارات آنها جبران شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن