اخبارداخلی

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار آغاز بکار کرد

آوای سنت : دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان رسما آغاز بکار کرد و دکتر ایرج ضاربان به عنوان سرپرست این دانشکده معرفی شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه در مراسم راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار اظهار کرد: این اقدام ارزشمند دولت آغازی برای تحول در شاخص‌های بهداشتی جنوب استان و به نوعی توجه به ارتقای شاخص‌های سلامت است.

علیرضا مرحمتی گفت: با استقلال دانشکده علوم پزشکی چابهار و معرفی اولین سرپرست این دانشکده نوید روزهایی خوب در تحول شاخص‌های بهداشت و درمان جنوب بلوچستان و سواحل مَکُران است.

وی با اشاره به جایگاه راهبردی شهرستان چابهار و استقرار صنایع و کارخانه‌های بزرگ توسعه‌ای، افزود: اگر زیرساخت‌های این شهر در حوزه بهداشت و درمان ارتقا پیدا کند و متخصصان ماندگار در این منطقه مستقر شوند می‌توانیم چابهار را به عنوان توریسم پزشکی معرفی کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان را یکی از مزیت‌های توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: ما می‌توانیم این مزیت و این فرصت را به بهترین شکل ممکن به سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف معرفی کنیم.

چابهار

ماندگاری خدمات دولت برای راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی چابهار در اذهان مردم بلوچستان

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار هیچگاه فراموش نخواهد شد و همیشه در تاریخ ماندگار و اذهان تداعی‌گر توجه خدمات دولت سیزدهم به توسعه مناطق محروم است.

معین الدین سعیدی افزود: مطالبه دانشکده علوم پزشکی مطالبه‌ یک قشر خاصی نبود، بلکه مطالبه عموم مردم از جوان تا پیر بود که با عنایت ویژه دولت سیزدهم محقق شد و اکنون باید این نهال کاشته شده با همراهی همه عزیزان تبدیل به درخت تنومند شود.

وی در خصوص ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت با ایجاد دانشکده‌ها اظهار کرد: همانطور که سالها پیش با ایجاد دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر شاخص‌های حوزه جنوب ارتقا یافت اکنون با ایجاد دانشکده علوم پزشکی چابهار شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان باشیم.

دکتر ایرج ضاربان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چابهار نیز به برنامه‌های اجرایی پنج ساله خود اشاره کرد و افزود: در مرحله اول تربیت نیروی انسانی ماندگار در اولویت کاری است.

دکتر عبدالناصر درخشان نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این جلسه بیان کرد: به عنوان نمایندگان مجلس موظف به پیگیری خواسته عامه مردم می باشیم و استقرار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار یکی از مطالبات مهم مردم جنوب استان بود چرا که گستردگی حوزه تحت پوشش دانشگاه نوپای ایرانشهر در کنار عمق محرومیت سبب کاهش بازدهی خدمات سلامت می شد و با استقرار این دانشکده محرومیت زدایی در حوزه بهداشت با سرعت بیشتری صورت می پذیرد .

در پایان نیز با قدردانی از خدمات و تلاش‌های نصیرجدگال سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار، دکتر ایرج ضاربان به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار معرفی شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن