اخبارداخلی

دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رتبه‌بندی جهانی دوم شد

آوای سنت : مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نتایج رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی Times World University Ranking ۲۰۲۴، این دانشگاه موفق به کسب رتبه دوم کشوری در میان دانشگاه های علوم پزشکی و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه های جهان شد.

دکتر یدالله زارع زاده در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در جدیدترین نظام رتبه بندی دانشگاهی، از میان بیش از ۲۹ هزار دانشگاه ثبت شده در جهان، هزار و ۹۰۴ دانشگاه از ۱۰۸ کشور با کسب شرایط لازم وارد رتبه بندی شدند.

وی با اشاره به اینکه معیار ورود و رتبه بندی دانشگاه های جهان در این نظام رتبه بندی، شامل ۱۸ شاخص عملکردی در زمینه های آموزش، پژوهش، درآمد و شهرت بین المللی است، افزود: اساس این قبیل رتبه بندی ها بر مقایسه دانشگاه ها بر اساس شاخص و استاندارد است، لذا عملکرد هر دانشگاه در مقایسه با عملکرد همه دانشگاه های واجد شرایط در رتبه بندی سنجیده می‌شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره جایگاه دانشگاه در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی در نظام دانشگاهی جهان، گفت: ۵۷ دانشگاه از کشورمان شامل ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی در این رتبه بندی قرار گرفت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان بعد از دانشگاه علوم پزشکی تبریز بصورت مشترک با دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، مشهد، قزوین، مازندران، ارومیه، کاشان و بابل رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

دکتر زارع زاده، توسعه دانشگاه را حاصل همکاری و هماهنگی همه واحدهای تابعه و با پیروی و اجرای برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: این دستاوردهای بسیار ارزشمند در اثر سال‌ها، تلاش و کار دلسوزانه بدست آمد که جای قدردانی دارد.

۶۳۰ خانه بهداشت، ۱۵۶ مرکز جامع ارائه خدمات سلامت، ۱۱۵ پایگاه بهداشت، ۶۹ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و ۱۶ بیمارستان در کردستان با بیش از هزار پزشک عمومی، ۵۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، نزدیک به ۵۰۰ داروساز و دندان پزشک و بیش از ۱۳ هزار نفر کادر سلامت در واحدهای مختلف به مردم استان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن