اخبارخارجی

دانش آموزان محجبه در«کارناتکا» هند از حضور در امتحانات منع شدند

آوای سنت : وزیر آموزش و پرورش «کارناتاکا» هند گفت دانش آموزانی که دارای حجاب هستند مجاز به شرکت در امتحانات دوره پیش دانشگاهی که قرار است از ۹ مارس ۲۰۲۳ آغاز شود، نخواهند بود.

به نقل از « asianatimes»،  وزیر آموزش و پرورش «کارناتاکا» هند گفت: دانش آموزانی که دارای حجاب هستند مجاز به شرکت در امتحانات دوره پیش دانشگاهی دوم (PUC) که قرار است از ۹ مارس ۲۰۲۳ آغاز شود، نخواهند بود.

«بی سی ناگش» اعلام کرد که همانند سال گذشته دانش آموزان موظفند با لباس فرم خود در این آزمون شرکت کنند و از دانش آموزانی که حجاب دارند امتحان گرفته نخواهد شد.

این در حالی است که دادگاه عالی ایالتی «کارناتاکا» دادخواست مبنی بر صدور مجوز برای حضور دانش آموزان محجبه در امتحانات را رد کرد.

یکی از وکلای این پرونده اظهار داشت که در دو ماه گذشته دو بار درخواست برای رسیدگی به این موضوع مطرح شده است.

در ۱۵ مارس ۲۰۲۲، یک هیئت متشکل از سه قاضی حکمی را در ۲۹ صفحه صادر کردند.

در این حکم آمده بود که داشتن حجاب یک عمل مذهبی ضروری نیست و به همین دلیل دولت ممنوعیت حجاب را در مدارس وضع کرده است.

شورای توسعه کالج (CDC) در تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۲ دستوری مبنی بر ممنوعیت استفاده از حجاب در محوطه مدارس و دانشگاه ها صادر کرد و دانشجویان با تحصن در داخل محوطه دانشگاه ها اعتراض خود را نسبت به این حکم نشان دادند.

کارناتاکا طی سال های گذشته شاهد افزایش فعالیت‌های ملی‌گرایانه هندو و هدف قرار دادن اقلیت‌های مذهبی این ایالت به ویژه مسلمانان بوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن