اخبارخارجی

دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی انتخاب شد

آوای سنت : «حسین ابراهیم طاها» در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب شد.

به گزارش آوای سنت به نقل از اسکای نیوز عربی، سازمان همکاری اسلامی در جلسه اختتامیه چهل و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو در نیامی پایتخت نیجر «حسین ابراهیم طاها» دیپلمات کشور چاد را به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب کرد.

حسین ابراهیم طاها به عنوان دوازدهمین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرد و به مدت پنج سال در این سمت خواهد ماند.

اعضای این سازمان که متشکل از ۵۷ کشور است، طاها را به عنوان جانشین «یوسف العثیمین» که دوره ریاستش به پایان رسیده است، انتخاب کردند.

طاها سمت های متعددی در خاورمیانه داشت. وی به عنوان وزیر امورخارجه چاد فعالیت می کرد. پس از آن به عنوان معاون ریاست جمهوری مشغول شد. وی به عنوان سفیر و دیپلمات کشور چاد در تعدادی از کشورهای جهان فعالیت می کرد.  طاها ۶۹ ساله در منطقه دار وادی در چاد و در محیطی مملو از سنت ها و رسوم اسلامی  رشد کرده است.

سازمان همکاری اسلامی(OIC) دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد به شمار می آید. این سازمان براساس تصمیم اجلاس تاریخی که در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ میلادی در رباط پایتخت مراکش برگزار شد، تشکیل شد.  تاسیس این سازمان نتیجه آتش سوزی مغرضانه مسجد الاقصی در زمان اشغال بیت المقدس بوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن