اخبارداخلی

درخشش قرآنیان کردستانی در دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب اهل سنت

آوای سنت : رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از درخشش شرکت‌کنندگان کردستانی در دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب اهل سنت با عنوان «طاها» خبر داد.

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: شرکت‌کنندگان کردستانی در دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه طلاب اهل سنت تحت عنوان «طاها» در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

وی افزود: این دوره از مسابقات سراسری قرآن در ۱۰ رشته بین ۱۲ استان مناطق قومی و مذهبی در قشم با شعار «قرآن، کتاب وحدت» برگزار شد که قرآنیان کردستانی در این دوره از رقابت‌های قرآنی افتخاراتی را برای استان و ایران اسلامی کسب کردند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در رشته حفظ ۱۰ جزء کارزان کریمی، رتبه دوم کشوری، حمید قربانی، رتبه سوم در رشته قرائت ترتیل، سیامک امین‌پور، رتبه اول در رشته قرائت تحقیق را کسب کردند.

وی به برگزیدگان بخش بانوان و آقایان در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن اشاره کرد و افزود: بین بانوان دریا میرکی، رتبه سوم در رشته ترجمه و مفاهیم، بین آقایان هم پوریا مینایی، محسن گلباغی و سینا محمدی در رشته ترجمه و مفاهیم رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

گلباغی اظهار کرد: در رشته مولودی‌خوانی، تواشیح و اناشید هم گروه تواشیح نور و رحمت به سرپرستی سیامک امین پور، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دیواندره و گروه مداحی نیایش و افشین رحیمی رتبه‌های یک تا سه را به‌دست آوردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن