اخبارخارجی

درخواست جدید قاتل جرج فلوید

آوای سنت : قاتل جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی: رسانه‌ها مرا از محاکمه عادلانه محروم کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، پلیسی که جورج فلوید،شهروند سیاهپوست آمریکایی را در سال ۲۰۲۰ به قتل رسانده بود، با توجیه اظهارات خود مبنی بر اینکه پوشش رسانه ای گسترده پرونده و خطر شورش سیاهپوستان مانع از محاکمه عادلانه او شده است.اوخواستار لغو محکومیت به قتل شد.

درک شووین ۴۶ ساله،پس از محاکمه در سال ۲۰۲۱ به سبب قتل به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شد.

وکیل او،ویلیام مورمن،روز چهارشنبه دربرابر هیئتی از قضات خواستار لغو این محاکمه شد. به خصوص اینکه با وجود تهدید به خشونت در اطراف دادگاه،جلسه محاکمه به مکان دیگری منتقل نشد.

وی گفت: موضوع اصلی در این فرجام خواهی این است که آیا متهم می تواند در دادگاهی محصور در بلوک های سیمانی،سیم خاردار،خودروهای زرهی که با حضور نیروهای گارد ملی برگزار شد محاکمه و سپس تبرئه شود؟

وی افزود: حتی اگر دادگاه تجدیدنظر این محکومیت را لغو کند،شووین همچنان در زندان خواهد ماند.زیرا او در برابر یک قاضی فدرال به نقض حقوق مدنی در قبال فلوید اعتراف کرد و در سال ۲۰۲۲ به حکم نهایی ۲۱ سال زندان محکوم شد.

سه افسر پلیس دیگر که در جریان مصیبت جرج فلوید سکوت کردند، به دو سال و نیم تا سه سال و نیم حبس محکوم شدند

در ۲۵ می ۲۰۲۰، فلوید پس از اینکه پلیس آمریکا درک شووین بیش از ۹ دقیقه بر گردن او زانو زد،درگذشت.فلوید در آن زمان گفت«نمی‌تواند نفس بکشد»،عبارتی که به شعار اعتراضات«جان سیاه‌پوستان مهم است»در مورد بی‌عدالتی نژادی در ایالات متحده تبدیل شد.

متیو فرانک،که مامور پیگرد قانونی این پرونده در دفتر دادستان کل بود در جریان جلسات دادرسی گفت که فلوید قربانی یک جنایت شده است.او افزودافسران پلیس باید بدانند که نمی توانند با افرادی که در بحران هستند به عنوان شهروندان درجه دوم رفتار کنند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن