اخبارخارجی

درخواست دادگاه ترکیه از عربستان

پیگیری قضایی قتل خاشقجی در ترکیه

آوای سنت : دادگاه ترکیه از عربستان سعودی خواست در مورد قاتلان خاشقجی تصمیم بگیرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت به نقل از خبرگزاری آناتولی، قوه قضاییه ترکیه از همتای سعودی خود خواست تا نتایج محاکمه قاتلان جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی را برای جلوگیری از تکرار تحریم‌ها علیه متهمان در اختیار آن‌ها قرار دهد.

جلسه محاکمه متهمان به صورت غیابی در کاخ دادگستری استانبول با حضور نامزد خاشقجی، وکیل متهمان و ناظری از کنسولگری آلمان برگزار شد.

به گفته این خبرگزاری، قوه قضاییه ترکیه از همتای سعودی خود خواسته است که نتایج محاکمه قاتلان خاشقجی در عربستان سعودی را به او ارائه دهد تا از اعمال مجازات های مشابه یا تکرار مجازات برای متهمان خودداری شود.

روزنامه نگار سرشناس سعودی که ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود، دوم اکتبر ۲۰۱۸ داخل کنسولگری کشورش در استانبول توسط یک تیم ترور ویژه سعودی کشته شد و جسدش هنوز پیدا نشده است.

در ۷ سپتامبر ۲۰۲۰، دادستانی عربستان سعودی با صدور احکام قطعی علیه ۸ نفر از محکومان پرونده قتل خاشقجی،این پرونده را مختومه اعلام کرد

دادستانی بدون اینکه نامی از متهمان ببرد برای ۵ متهم ۲۰ سال حبس و برای ۳ نفر دیگر از ۷ تا ۱۰ سال حبس صادر کرد

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ۲۸ آوریل گفت که آنکارا در حال گفتگو درباره بهبود روابط با ریاض است و به تصمیم دادگاه سعودی در مورد قتل خاشقجی احترام می گذارد.در ماه ژوئیه، دادگاه ترکیه در استانبول از افزودن اطلاعات گزارش اطلاعاتی آمریکا به پرونده خاشقجی که در آن ۲۶ متهم سعودی به صورت غیابی محاکمه می شوند، خودداری کرد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن