اخبارخارجی

درخواست دستگیری نتانیاهو

آوای سنت : مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینیان از ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا خواست تا حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو را به جرم جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها انجام داده صادر کند.

به نقل از عربی ۲۱، مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها از ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا خواست تا بر اساس گزارش‌ها و تحقیقات بین‌المللی، حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند.

به گفته این مرکز بنیامین نتانیاهو در پشت جنایات جنگی انجام شده در زمان ریاست وی بر دولت اسرائیل، علیه فلسطینی‌ها بوده است.
این مرکز با ارسال پیامی به سوناک اعلام کرد که از انگلیس می‌خواهد تا علیه نتانیاهو و رهبران رژیم اشغالگر اقدام کند.

در این نامه بر لزوم شکایت لندن از اشغالگران در دادگاه‌های بین‌المللی، به رسمیت شناختن صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی در موضوع فلسطین و ارجاع نتانیاهو به عنوان جنایتکار به دادگاه برای پیگرد قانونی تأکید شده است.

در این نامه آمده است که تاکنون هیچ حکم بازداشتی علیه رهبران اشغالگر در سطح بین‌المللی صادر نشده است، و نتانیاهو که از سال ۱۹۹۶ سال‌ها نخست‌وزیر این رژیم بوده و در ۲۰۲۲ به این سمت بازگشته باید پاسخگوی جنایات خود باشد.

بیانیه این مرکز حاکی از آن است که نتانیاهو با توجه به نتیجه‌گیری دادگاه بین‌المللی کیفری مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در سال ۲۰۱۴ بر اساس ماده ۱۴ اساسنامه دادگاه بین‌المللی، متهم به جنایات جنگی است.

این مرکز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر کادر پزشکی، کارکنان، تجهیزات، خبرنگاران و زیرساخت‌های رسانه‌ای فلسطینی را هدف قرار دادند و خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله شیخ جراح به‌طور غیرقانونی تخریب کردند.

این مرکز نگرانی خود را از تشدید نقض حقوق بشر در فلسطین با توجه به نتیجه عملیات نظامی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی که در نتیجه آن از ژانویه تاکنون ۸۶ فلسطینی کشته شده‌اند، ابراز کرد.

همچنین تأکید شده ادامه شهرک‌سازی توسط اسرائیل و تخریب منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی، با توجه به اظهارات تحریک‌آمیز اعضای دولت اشغالگر پس از حمله به روستای حواره در نابلس نقض قوانین بین‌المللی است.

این بیانیه تأکید می‌کند که سیاست‌های افراطی، سلب مالکیت، غصب زمین و پاکسازی قومی، همه اقدامات افراطی هستند که اسرائیل را مشمول تعریف جنایات آپارتایدی می‌کند.

طیب علی، مدیر این مرکز گفت که دولت بریتانیا در برخورد با مقامات روسیه و اسرائیل استاندارد دوگانه دارد. او گفت که فلسطینی‌ها طبق قوانین بین‌المللی باید از حقوق یکسانی برخوردار باشند که در هر سرزمین دیگری وجود دارد و ضروری است که بریتانیا این کار را انجام دهد تا نشان دهد که از عدالت و پاسخگویی در قبال جنایات جنگی در هر شرایطی حمایت می‌کند، صرف نظر از اینکه آیا مرتکبین جنایات جنگی دوست یا دشمن محسوب می‌شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن