اخبارخارجی

درخواست سازمان های مدنی از اتحادیه اروپا برای مبارزه با اسلام هراسی

آوای سنت : ده‌ها سازمان جامعه مدنی فعال در اروپا، موسسات اتحادیه اروپا را مسئول کوتاهی و شکست در مبارزه با اسلام هراسی دانستند.

به نقل از عربی ۲۱، ۴۱ سازمان اروپایی در نامه ای به موسسات اتحادیه اروپا نسبت به کوتاهی این موسسات در انجام هرگونه اقدام برای مبارزه با اسلام ستیزی ابراز نگرانی کردند.

این سازمان ها تاکید کردند که قطعنامه های شورای اروپا درباره نژادپرستی و مبارزه با یهودی ستیزی نه تنها به مسلمانان کمک نکرد بلکه، راه حلی برای تبعیض ساختاری و نهادی در اروپا  علیه آفریقایی ها، کولی ها، آسیایی نبود.

در این نامه آمده است: تصمیمات این شورا به تسلسل هرمی بین اشکال نژادپرستی منجر شد. این شورا درخواست کمیساریایی مبارزه با نژادپرستی اروپا به منظور دادن بالاترین اولویت برای مبارزه با نژادپرستی ضد اسلامی را رد کرد.

سازمان های بشردوستانه نگرانی خود را نسبت به مخالفت اتحادیه اروپا از اعلام سالگرد واقعه کریست چرچ در نیوزلند به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی ابراز کردند.

این سازمان ها خواستار تعیین یک هماهنگ کننده مبارزه با اسلام شدند و خواهان مبارزه با همه اشکال نژادپرستی مطابق با ارزش های اروپایی شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن