اخبارخارجی

درخواست نماینده مسلمان کنگره آمریکا برای رأی ندادن به بایدن

آوای سنت : نماینده مسلمان کنگره آمریکا از هم حزبی‌های خود خواست تا در انتخابات درون حزبی ایالت میشیگان به خاطر حمایت بایدن از جنگ غزه به وی رأی ندهند.

به نقل از عربی ۲۱، رشیده طلیب، نماینده دموکرات ایالت میشیگان، از اعضای دموکرات این حزب خواست تا در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در این ایالت، علیه جو بایدن رأی دهند.

طلیب در ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، در حالی که بیرون از محل رأی‌گیری ایستاده بود، گفت: اگر می‌خواهید صدای ما بلندتر باشد، بیایید و گزینه بدون تعهد را انتخاب کنید.

طلیب که فلسطینی‌تبار است، نارضایتی خود را از نقش دولت بایدن در تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه اعلام کرد و گفت: ما دولتی را نمی‌خواهیم که از جنگ، بمب و تخریب حمایت کند. ما می‌خواهیم از زندگی حمایت کنیم؛ ما می‌خواهیم از همه کسانی که در غزه کشته شدند دفاع کنیم. اینگونه می‌توانیم صدای خود را بلند کنیم، در حال حاضر احساس می‌کنیم کاملاً مورد غفلت قرار گرفته‌ایم و دولت ما نامرئی است.

طلیب سه ماه قبل نیز با درخواست توقف حملات اسرائیل به غزه خبرساز شده بود. در آن زمان وی گفته بود من از رئیس‌جمهور و سایر نمایندگان پارلمان درخواست آتش‌بس در نوار غزه را دارم. این نماینده کنگره آمریکا افزود: من گریه می‌کنم، زیرا انسانیت مشترک ما هر روزی که آتش‌بس نمی‌شود، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

رشیده طلیب، نخستین زن فلسطینی‌تبار مسلمانی است که به کنگره آمریکا راه پیدا کرده است. وی زاده کرانه باختری بوده و اکنون نماینده میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا است. وی از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواستار آتش‌بس شده و از مواضع جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات این کشور در قبال فلسطینیان به شدت انتقاد کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای برای محکوم کردن رشیده طلیب، نماینده کنگره به دلیل آنچه انتشار «روایت‌های نادرست» درباره درگیری میان رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس خواند، تصویب کرد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان این قطعنامه را که توسط ریچ مک‌کورمیک، نماینده کنگره ارائه شده بود، با ۲۳۴ رأی موافق در مقابل ۱۸۸ رأی مخالف به تصویب رساندند.

انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها در میشیگان در ۲۷ فوریه برگزار می‌شود و آمریکایی‌ها در نوامبر سال جاری برای انتخاب رئیس جمهور بعدی این کشور پای صندوق‌های رأی می‌روند. هر ایالت بر اساس جمعیت خود تعداد معینی از آرای کالج الکترال را دارد. این آرا در مجموع ۵۳۸ است، بنابراین برنده نامزدی است که ۲۷۰ رأی یا بیشتر به دست آورد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن