اخبارخارجی

درگذشت قاری مشهور مصری در آمریکا

آوای سنت : شیخ عبدالله کامل، قاری مشهور مصری که برای یک سفر تبلیغی به مناسبت ماه رمضان به آمریکا رفته بود، امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت.

به نقل از الجزیره، مسجد التوحید در شهر جرسی آمریکا از درگذشت این قاری مصری خبر داد و با انتشار پستی در صفحه رسمی فیس بوک خود نوشت: ما از خدا هستیم و به سوی او باز خواهیم گشت. با اندوه، درگذشت عبدالله کامل را که امامت نماز تراویح سال گذشته و امسال ما را بر عهده داشت، اعلام می‌کنیم. ایشان به پیشگاه پروردگارش بازگشت و فقدانش تأثیر عمیقی بر جامعه ما گذاشت.

این مرکز افزود: وی قاری قرآن با شهرت جهانی بود و تلاوت ایشان مایه تسلی و الهام همه ماست و صدای او دل ما را مملو از محبت الهی می‌کرد و خاطرات تلاوت‌های بسیار زیبایش را گرامی خواهیم داشت. تسلیت عمیق خود را به خانواده وی در این ضایعه ابراز می‌کنیم.

شیخ کامل، خطیب و قاری مشهور قرآن و نابینا بود. او در سال ۱۹۸۵ در استان فیوم مصر به دنیا آمد و حفظ کل قرآن را در جوانی به روش «بریل» برای نابینایان به پایان رساند و در سال ۲۰۰۵ از دانشکده علوم از دانشگاه فیوم فارغ التحصیل شد.

وی در مسابقات زیادی در تلاوت قرآن شرکت کرد و علاوه بر کانال یوتیوب خود، کلیپ‌های زیادی در فضای مجازی دارد.

کامل در بسیاری از برنامه‌های مذهبی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای شرکت و برای خواندن قرآن و امامت نمازگزاران به بسیاری از کشورها از جمله کویت، عربستان و آمریکا سفر می‌کرد. قرائت قرآن او در تلویزیون رسمی کشورهای عربی پخش می‌شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن