اخبارخارجی

در حدود صد کشته و پنج هزار زخمی در انفجار بیروت

آوای سنت: با گذشت یک روز از انفجار مهیب در بندر بیروت خبرگزاریهای منطقه ابعاد و علت این حادثه را اعلام کردند.

شبکه المیادین لبنان با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. شبکه الجزیره خسارت‌های مالی وارد شده به محل انفجار و مناطق اطراف را سنگین دانسته است.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که بر اثر انفجار «ده‌ها» نفر مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان‌های بیروت منتقل شده‌اند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار اعزامی خود گزارش داد که محل انفجار مخزن بنزین بوده و به دلایل نامعلومی منفجر شده است.

شبکه «ام‌تی‌وی» لبنان نیز از قول خبرنگار خود در اطراف بندر نوشت که شدت انفجار باعث شده بخشی از انبار و سیلوی گندم در بندر بیروت که به محل حادثه نزدیک بوده؛ فرو بریزد.

«حمد حسن»، وزیر بهداشت لبنان گفت که دستور داده همه بیمارستان‌های بیروت برای پذیرش مصدومان این انفجار خود را آماده کرده و اقدامات لازم را سریعاً اتخاذ کنند.

بر اساس گزارش‌های خبری هر لحظه بر تعداد مصدومان انفجار مهیب بیروت افزوده می‌شود. شبکه المیادین تعداد این مصدومان را «صدها» نفر اعلام کرد.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت که انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچکو سپس انفجار شدید رخ داده است.

سازمان صلیب سرخ لبنان در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که دست‌کم ۱۰۰نفر بر اثر انفجار‌های روز گذشته در بیروت کشته شده‌ و بیش از پنج هزار نفر مجروح شده اند.

شدت انفجار به ساختمان و مقر نخست‌وزیری لبنان نیز آسیب جزئی وارد کرده و حسان دیاب با حضور در دفتر خود از نزدیک در جریان خسارت‌ها قرار گرفت.

سرلشکر «عباس ابراهیم»، مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان در پاسخ به رسانه‌ها گفت که علت انفجار احتمالا به دلیل مواد با قدرت انفجار بالا بوده باشد که پیشتر مصادره شده بود.

شبکه تلویزیونی «ال بی سی» می‌گوید مواد مورد نظر سرلشکر ابراهیم، ماه‌ها پیش از یک کشتی کشف و ضبط شده و قرار بود نابود شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن