اخبارخارجی

در ریاض ؛ کنفرانس بین‌المللی سکه‌شناسی اسلامی برگزار می‌شود

آوای سنت : کمیسیون موزه‌های عربستان سعودی در حال آماده شدن برای سازماندهی کنفرانس بین‌المللی سکه‌شناسی اسلامی در ریاض است.

به نقل از SPA، این کنفرانس قرار است از ۱۸ تا ۲۰ ماه می (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) برگزار شود و به گفته مقامات مسئول انتظار می‌رود در آن گروهی از متخصصان برجسته در حوزه سکه‌شناسی اهمیت سکه در نگارش تاریخ و دانش و غنای فرهنگی مرتبط با آنها را برجسته کند.

این کنفرانس شامل گفت‌وگو و کارگاه‌های برنامه‌ریزی شده خواهد بود که توسط کارشناسان داخلی و بین‌المللی رهبری می‌شود و به موضوعاتی می‌پردازد که به برجسته کردن مؤسسات و گروه‌های گردآورنده سکه‌های اسلامی و ارزش محتوای میراثی سکه‌های اسلامی کمک می‌کند.

در این کنفرانس بازدیدکنندگان با دوران ضرب سکه در دوران اولیه اسلام آشنا می‌شوند تا نقشی را که سکه‌های اسلامی در طول اعصار به عنوان شواهدی اصیل و ملموس از تمدن اسلامی بازی کرده‌اند، برجسته شود.

بازدیدکنندگان همچنین با کارشناسان سکه‌شناسی و مورخان موزه‌های اسلامی ملاقات خواهند کرد تا در مورد قطعات کمیاب، میراث تاریخی، چگونگی کمک سکه‌ها به شکل‌گیری تمدن‌های مختلف و روش‌های حفظ این گنجینه‌ها بحث کنند.

هدف کمیسیون موزه‌ها با برگزاری این کنفرانس، معرفی میراث فرهنگی و تاریخی پادشاهی سعودی، از جمله سکه‌های اسلامی و زیبایی‌شناسی آن‌ها که با تزئینات و کتیبه‌های اسلامی نشان داده می‌شود و نیز پرورش محیطی برای خلاقیت است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن