اخبارداخلی

دستگاه‌های اجرایی نسبت به صیانت از اموال عمومی اهتمام جدی داشته باشند

آوای سنت : سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: همه مسئولان قضایی و دستگاه‌های اجرایی، اداری، امنیتی و انتظامی باید تلاش و اهتمام خود را معطوف به صیانت از اموال عمومی کنند.

بهادر اسدی در جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت با بیان اینکه موضوع سرقت یکی از جرائم اولویتی استان است، اظهار کرد: در رابطه با مقابله با این مقوله، باید یک اراده جمعی وجود داشته باشد.

وی بر برخورد جدی و قاطع با جرم سرقت و مرتکبان این جرم و همچنین اتخاد برنامه‌های مدون و تصمیمات اجرایی و عملی و متقن در پیشگیری از سرقت تاکید کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اضافه کرد: مقوله امنیت از عوامل راهبردی و استراتژیک در تحقق ثبات سیاسی و عدالت اجتماعی است و در این راستا با ارتکاب جرائم ازجمله جرم سرقت و وجود سارقان در سطح جامعه، تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و تحقق عدالت را به دنبال دارد.

اسدی مقوله مقابله با سرقت را یک امر فراقوه‌ای دانست و ادامه داد: مسئولیت دستگاه قضایی در قالب پیشگیری از جرم سرقت در ۲ مقوله‌ انجام برخورد قاطع قضایی و انجام تحقیقات جامع و کامل و صدور قرار متناسب در دادسرا و دادگاه و خودداری از اعطای تسهیلات رفاهی و قانونی به سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار و نظارت جدی بر انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرائی و نهادهای دولتی و عمومی در حوزه پیشگیری از سرقت است.

وی بر اهتمام جدی و تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور اجرای مصوبات این جلسات و برنامه‌های ابلاغی براساس تقسیم کار استانی پیشگیری از سرقت و انعکاس اقدامات انجام شده به این معاونت تأکید کرد.

اسدی با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر و به صورت خرد انجام می‌پذیرد، گفت: تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت، گام مهم و راهبردی در کاهش این جرم در استان است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن