اخبارداخلی

دستگاه‌های کردستان برای تسهیل ازدواج جوانان جدی‌تر همکاری کنند

آوای سنت : سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: در زمینه طلاق و همچنین ثبت ازدواج های جدید آمار خوب و قابل قبولی نداریم و باید همه دستگاه‌ها با احساس مسئولیت برای بهبود وضعیت موجود گام بردارند.

 مجید آوج روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان با موضوع “ازدواج و تحکیم خانواده” در سنندج اظهار کرد: اگرچه فعالیت های زیادی توسط ادارات و نهادهای مختلف در زمینه ترغیب جوانان به ازدواج انجام می شود اما عدم نوآوری و خلاقیت در کارها منجر به کسب نتایج مناسب نشده است و باید قالب فعالیت های کنونی را تغییر دهیم.

وی افزود: بعضی سیاه نمایی ها در خصوص عدم فعالیت نهادهای دولتی در راستای تشکیل خانواده جوانان و کمک به این قشر از سوی برخی افراد مطرح می شود که البته اینگونه نیست و طبق آمارها هم ادارات خدمتگزار دولتی و بانک ها توانسته اند تا حدودی کمک حال جوانان باشند و باید این خدمات در جامعه برجسته شود.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و همچنین استان ها از مهمترین جلسات تصمیم گیری و مدیریت جوانان است که در طول سال باید حداقل ۶ جلسه ستاد با حضور مسئولین ارشد در استان و به طبع در شهرستان برگزار شود.

اوج ادامه داد: ۲۸ نهاد و دستگاه دولتی عضو این ستاد هستند و برای پیشبرد اهداف حوزه جوانان فعالیت می کنند که در جلسات کمیته تخصصی ستاد سعی برآن است تا مهمترین مسائل مطرح و در دستور کار پیگیری ویژه جلسات اصلی ستاد قرار گیرند.

وی افزود: از جمله موارد آسیب شناسی برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان عدم نتیجه گیری و خروجی مناسب از این جلسات است که دستگاه ورزش و جوانان کردستان تلاش دارد تا با پیگیری ویژه مسایل در کمیته های تخصصی ستاد ساماندهی بتواند با برجسته و مطرح کردن و در دستور کار قرار دادن این مسایل در ستاد ساماندهی دستاورد کاربردی و مورد نیاز قشر جوان را بدست آورد.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف در کنار برنامه های خاص در هفته ازدواج اظهار کرد: هدف از تمامی این فعالیت ها این است که ما در کسوت کارکنان دولت به عنوان خدمتگزاران به ملت قدمی در راستای برگزاری ازدواج و تشکیل محیط زندگی سالم برای جوانان براشته و در خوشبختی آنان سهمی داشته باشیم.

اوج استفاده از ۲۰ درصد اماکن ورزشی برای برگزاری مراسمات ازدواج جوانان، استفاده مناسب از ظرفیت صدا و سیما در چهارچوب ساخت مجموعه های طنز و فیلم کوتاه با موضوعات ازدواج و تحکیم خانواده، تجلیل از الگوهای موفق ازدواج و زوج های جوان و معرفی در رسانه ها، استفاده از ظرفیت و توان خیرین ازدواج و راه اندازی مجمع خیرین، تحلیل ازدواج توسط ائمه جمعه در هفته ازدواج و برگزاری جلسات مشاوره رایگان توسط مراکز مشاوره، برپایی جشن های وصال و تجلیل از شعبات بانکی که بیشترین تسهیلات ازدواج را ارائه داده اند را جزو راهکارهای مناسبی دانست که برای بهبود وضعیت می توان انجام داد/ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن