اخبارخارجی

دیدگاه شیخ الازهر درباره تعدد زوجات

شیخ احمد الطیب: یک زن کافیست

آوای سنت : شیخ الازهر موضع خود را در مورد تعدد زوجات اعلام کرد: یک زن کافی است.

روزنامه “صوت الازهر” اظهارات قبلی الازهر شیخ احمد الطیب در مورد ازدواج و موضوع تعدد زوجات را بازنشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در بیانات شیخ الازهر تأکید شده است که یک زن کافی است و کسانی که می گویند اصل اسلام تعدد زوجات است اشتباه می کنند، به گزارش مجله «روز هفتم» دراین موضوع اغلب به زنان و کودکان ظلم می شود.

شیخ الازهر با اشاره به اینکه در زمینه تعدد زوجات، شاهد تحریف درک صحیح از قرآن کریم و سنت پیامبر در این زمینه هستیم ، از مسلمانان می خواهد آیه ای را که در آن به موضوع تعدد زوجات اشاره شده است، بازخوانی کنند و به ماقبل و مابعد این آیات دقت بیشتری کنند.

او می گوید: یک مسلمان آزاد نیست که با وجود داشتن همسر اول ،دوباره ازدواج کند.ازدواج دوم همراه با محدودیت ها و شرایطی است، تعدد زوجات حق مرد است اما حق مقید است،وی افزود مجوز گرفتن همسر دوم  نیاز به دلیل دارد و اگر دلیل نباشد جواز باطل می شود.

شیخ الازهر در بیانات خود می افزاید:صرف ترس  از بی عدالتی یا آسیب، تعدد زوجات را ممنوع می کند،در این زمینه قرآن می فرماید: اگر بیم آن داری که عادلانه رفتار نکنی، پس به یکی بسنده کن.

وی با تاکید بر اینکه سوء استفاده از حق قانونی و عدول از اهداف آن را رد می کند، می گوید: من  تعدد زوجات  را ممنوع یا نهی نمی کنم.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن