اخبارخارجی

دیکتاتوری دیجیتالی فیس بوک درباره فلسطین

آوای سنت : فیس بوک یک دیکتاتور دیجیتالی است که فلسطین را تحت تعقیب قرارمی دهد.

بعد ازاینکه حساب فیس بوک من برای یک میلیون بار محدود شده بود،دوباره به فیس بوک برگشتم که آخرین آن در زمان فرار بزرگ از زندان گیلبوآ بود. البته فیس بوک فقط اکانت من را محدود نکرد،حساب های خیلی ها را بعد از نوشتن مطلب درباره عملیات تل آویو محدود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،ما باید بدانیم که فیس بوک بر همه آنچه که منتشر می کنیم نظارت می کند.البته همه متن ها را نمی خواند بلکه این کار به صورت خودکار انجام می شود.سانسور کننده فیس بوک بدون بررسی محتوا الگوریتم ها را اعمال می کند،زیرا اصطلاحات را تعقیب می کند، نه متون و کلمات.

وعده های قبلی شرکت فیس بوک در مورد بررسی سوگیری علیه محتوای عربی و فلسطینی در حدحرف بوده و عملی نشده است.

فیس بوک از مجموعه دستورالعمل ها و نرم افزارهایی پیروی می کند که رایانه در نظارت پیاده می کند.

بر اساس این دستورالعمل، واژه شهید تبدیل به تروریست می شود.واژه های بیت المقدس و مسجدالاقصی به نوعی نفرت تبدیل و واژه مقاومت را به تحریک برای خشونت تبدیل می کند و به نظر می رسدکه چنین رویه ای ادامه دارد وچیزی در این مورد اصلاح نکرده است.

یک تحقیق علمی توسط دانشگاه نیویورک که اواخر سال گذشته منتشر شد، جزئیات کمپینی را فاش کرد که اشغالگران علیه محتوای عربی و فلسطینی در بسترهای ارتباطی از طریق الگوریتم‌های الکترونیکی راه اندازی کرده اند،که بر محتوا نظارت می‌کنند و به عنوان محتوای خشونت‌آمیز که باید حذف شود، گزارش می‌دهند.

تحقیقاتی که توسط پل بارت، جاستین هندریکس و گرانت سیمز از دانشگاه نیویورک تهیه شد، نشان داد که فیس‌بوک یک مرکز عملیات ویژه درسرزمین های اشغالی تأسیس کرده است .این مرکز شامل کارمندانی می‌شود که به زبان عربی مسلط هستند تا بر محتوای عربی نظارت داشته باشند، اکثر پست های فلسطینی توسط فیس بوک و توییتر حذف شده است. زیرا شامل کلماتی مانند شهید و مقاومت است.

آدام شاپیرو، رئیس ارتباطات و رسانه در فرانت لاین دیفندرز، گفت که تحولات در فلسطین باعث شده که شرکت هایی مانند فیس بوک،فعالان را سرکوب و محتوای آنها را مسدود کند.در حقیقت فیس بوک شبیه یک دیکتاتور دیجیتال شده است و این چیزی است که باید به آن پرداخت.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن