اخبارخارجی

راهپیمایی پرچم با شعار مرگ بر اعراب

گردنکشی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی

آوای سنت : بیش از هزار تظاهر کننده افراطی و فوق ملی گرای اسرائیل با پرچم‌ در روز گذشته در خارج شهر قدیمی قدس (بیت المقدس- اورشلیم)  تجمع کردند تا آزمایش بزرگ دولت جدید را در دومین روز کاری آن رقم بزنند.

پس از آتش بس ماه گذشته که به جنگ خونین ۱۱ روزه میان گروه جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه و اسرائیل پایان داد، اینک پلیس اسرائیل با استفاده از نارنجک‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی در منطقه فلسطینیان مستقر شد تا آنها را در روز راهپیمایی پرچم از این منطقه دور کند.

کادر و گروه‌های پزشکی می‌گویند ۳۳ فلسطینی در این میان زخمی شدند.

پلیس اسرائیل اعلام کرد ۱۷  فلسطینی دستگیر شده‌اند.

در روز گذشته مناطق بیت لحم، الخلیل و بیت ال شاهد درگیری‌های شدید با اشغالگران شدند. فلسطینی‌ها در بیت ال در مقابل شهرک‌نشینان ایستادند و نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

راهپیمایی پرچم در اصل سالگرد “اتحاد دوباره” شهر قدس (بیت المقدس- اورشلیم) پس از تصرف دوباره بخش شرقی از سوی اسرائیل در سال ۱۹۶۷ است. شهر قدیمی و مکان‌های مقدس شهر قدس (بیت المقدس- اورشلیم) اماکن مقدس زیادی برای هر سه آئین ابراهیمی دارد.

در خارج از دروازه دمشق و در کنار دیوارهای باستانی، تعداد زیادی از مردان مذهبی آواز خواندند، رقصیدند و پرچم‌های خود را پیروزمندانه در محوطه‌ای که از حضور فلسطینیان پاک شده بود تکان دادند.

برخی از حاضران پیش از آنکه از سوی دیگران ساکت شوند، شعار “مرگ بر اعراب” سر دادند.

“جودا پاور” دانشجوی ۲۴ ساله که پرچم اسرائیل را به پشتش انداخته گفت: “آمده ام تا به عنوان یک اسرائیلی نشان دهم که ما حق داریم در هر نقطه از این شهر قدم بزنیم”.

“ایتمار بن گویر” و “زالل اسموتریچ” از نمایندگان راست و افراطی کابینه اسرائیل در این تظاهرات شرکت کردند و گروهی از اسرائیلی‌ها آنها را بر شانه‌های خود نشاندند.

تجمعات ماه گذشته گروه‌های افراطی ملی‌گرا و یهودی در شهر قدس (بیت المقدس- اورشلیم) و حمله پلیس اسرائیل به محوطه مسجدالاقصی منجر به مرگبارترین درگیری اسرائیل و فلسطین پس از جنگ سال ۲۰۱۴ شد و حدود ۱۱ روز طول کشید.

راهپیمایی روز پرچم ابتدا برای اوایل ماه می برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل مخالفت پلیس و تهدیدهای حماس که منطقه محاصره شده غزه را در کنترل دارد، دو بار لغو شد.

فلسطینی‌ها برگزاری این راهپیمایی را که مسیر آن به صورت معمول از میان محله‌های عرب و مسلمان‌نشین شهر قدس ( بیت‌المقدس- اورشلیم) می‌گذرد به شدت محکوم کرده‌اند.

پلیس اسرائیل با بیش از ۲ هزار نیروی کمکی خیابان‌ها را مسدود و با گلوله پلاستیکی و نارنجک‌ فلسطینیان را متفرق کرد. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه شاهد برخورد پلیس با یک زن و مرد بوده‌اند که پرچم فلسطین را در این منطقه تکان می‌دادند.

حماس و گروه‌های دیگر فلسطینی هم‌زمان با این تظاهرات اعلام “روز خشم” کرده‌اند.

خیابان‌های پر رفت و آمد شهر قدیمی نیز خالی بود زیرا مالکان فروشگاه‌ها مغازه‌های خود را در حین راهپیمایی و تظاهرات بستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن