اخبارخارجی

«رتل» نخستین سامانه مجازی حفظ قرآن در بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی در عربستان

آوای سنت : یک مجتمع قرآنی در منطقه الشرقیه عربستان اپلیکیشن «رتل» را به عنوان اولین سامانه مجازی حفظ قرآن کریم برای تسهیل در آموزش قرآن دانش آموزان و دانشجویان فعال کرد.

به نقل از جهات الاخباریه، مجتمع قرآنی «بن صلیب» در شهر الخبر عربستان با فعال سازی اپلیکیشن «رتل» که اولین اپلیکیشن در نوع خود است،  برای تسهیل در کار دانش آموزان و دانشجویان موافقت کرد. این اپلیکیشن حلقه اتصال بین مجتمع و مدیران آن است.

خلیفه الدخیل، مدیر اجرایی جمعیت‌های حفظ قرآن در منطقه الشرقیه، گفت: این مجتمع از طریق یک برنامه الکترونیکی یکپارچه در مدیریت و محافل خود فعالیت می کند و این مسئله در تسهیل روند پیگیری و ارتباط مستقیم بین مدیریت مجتمع و دانش‌جو و سرپرست وی کمک می کند تا کیفیت کار را بهبود بخشد.

وی افزود: این اپلیکیشن یک حلقه هوشمند با سامانه ابری است که به تمامی مجتمع های آموزشی این امکان را می دهد تا محافل قرآنی را مدیریت کنند، از آغاز ثبت نام دانش آموزان و معلمان تا تلاوت دانش آموزان از طریق آموزش از راه دور و یا از طریق حضور دانش آموزدر حلقه های قرآنی.

الدخیل با اشاره به وجود مجتمع های قرآنی ویژه در بیش از یک مسجد در این منطقه، گفت: مجتمع قرآنی سعد بن صلیب در الخبر شامل ۲۴ حلقه قرآنی در روز بعد از طلوع فجر، عصر، غروب آفتاب و نماز عشاء است و بزرگترین مجتمع قرآنی در الشرقیه به شمار می آید که ۴۵۷ دانش آموز در رده‌های سنی مختلف دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن