اخبارخارجی

رزمایش نظامی ایران در سواحل مکران

انعکاس رزمایش ایران در رسانه های منطقه

آوای سنت : ایران روز یکشنبه تمرینات نظامی گسترده‌ای را در سواحل جنوب شرقی  در خلیج فارس آغاز کرد، چند روز پس از آن که سپاه پاسداران این کشور اعلام کرد تلاش آمریکا برای توقیف یک محموله نفتی را خنثی کرده است، اتفاقی که واشنگتن آن را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، رزمایش های ارتش ایران شامل یگان های زمینی، هوایی، دریایی و پهپادها در منطقه ای از تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند است.

خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ارتش در حال انجام رزمایش آبی خاکی در سواحل مکران در جنوب شرق ایران است، افزود: تکاوران نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش ایران«عملیات فرود مشترک در سایت‌های دشمن» را انجام دادند.

دریادار سیدمحمود موسوی سخنگوی این رزمایش گفت پیام این رزمایش آن است که ایران آمادگی خود را برای برقراری صلح و دوستی بر اساس توانمندی های منطقه اعلام می کند، زیرا تاریخ ثابت کرده است که کشورهای خارج از منطقه به دنبال بی ثبات کردن امنیت، جنگ و اشغال منطقه هستند.

دریادار حبیب الله سیاری، دستیار هماهنگ کننده فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مرحله اصلی این مانور در مساحتی بیش از یک میلیون کیلومتر مربع انجام می شود.

این مانورها پس از آن انجام شد که سپاه پاسداران چهارشنبه گذشته اعلام کرد که تلاش واشنگتن برای سرقت یک نفتکش در خلیج عمان در ۲۵ اکتبر را خنثی کرده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن