اخبارداخلی

رشد ۳۲ درصدی اعتبارات شهرستان سنندج

آوای سنت : فرماندار سنندج از ابلاغ ۴۲۳ میلیارد تومان اعتبارات سال جاری برای شهرستان سنندج تاکنون خبر داد که نسبت به سال گذشته رشد ۳۲ درصدی داشته است.

حسن عسکری فرماندار سنندج در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنندج اظهار کرد: وظیفه این کمیته فقط توزیع اعتبارات نیست، بلکه وظیفه برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان را بر عهده دارد و هم عهده‌دار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در استان را داشته باشد.

وی افزود: در این جلسات باید تعیین خط مشی‌های کلی مسیر توسعه شهرستان شکل گیرد.

عسکری منابع مالی شهرستان را محدود اعلام کرد و گفت: نیاز  شهرستان بسیار بیشتر از منابع مالی اسن لذا باید اولویت‌های شهرستان مشخص و برنامه‌ریزی درستی برای توزیع اعتبارات در نظر گرفته شود.

فرماندار سنندج با تاکید بر اینکه نظارت لازم بر هزینه‌کرد این منابع از اولویت‌های کمیته برنامه ریزی شهرستان سنندج است، خاطرنشان کرد: همواره در طول سال تلاش می‌کنیم این نظارت‌ها وجود داشته باشد.

عسکری در ادامه گفت: با مساعدت سازمان برنامه‌ریزی، از اسفندماه کارشناس و معاونان مجموعه فرمانداری بر عملکرد پروژه‌ها و نحوه هزینه کرد اعتبارات نظارت دارند.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین تمرکز بر بخش روستایی بود، اظهار کرد: سیاست‌گذاری به این صورت بود که به این بخش ویژه توجه داشتیم چراکه اگر در روستاها زیرساخت‌ها ایجاد و توسعه یابد می‌توان در تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس تاثیرگذار باشد.

وی مجموع اعتبارات شهرستان سنندج در سال گذشته را ۳۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بین ۲۷۰ پروژه تقسیم شد که از مبلغ ذکر شده، ۱۸۱ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک بود و بین ۲۳۲ پروژه تقسیم شد.

فرماندار سنندج از ابلاغ ۴۲۳ میلیارد تومان اعتبارات سال جاری برای شهرستان سنندج خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است و ۱۹۴ میلیارد تومان آن مربوط به بخش تملک است که در این بخش نیز که ۶.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عسکری با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات مختص به الزامات است و در نتیجه ما اجازه دخالت نداریم، اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد از کل اعتبارات بخش الزامات را شامل می‌شود که توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین می‌شود.

فرماندار سنندج در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در آیین نامه تعریف مناطق محروم باید بازنگری صورت گیرد و که خوشبختانه نمایندگان مجلس در حال پیگیری هستند چونکه در مناطقی مانند ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با وجود تمامی مشکلات و وضعیت نامناسب نمی‌توان از بودجه مناطق محروم برای آن استفاده کرد و اعتبارات محدودی دارد.

وی یادآور شد: در زمینه فضای آموزشی، حوزه راه و آب شرب نگاه ویژه داشته‌ایم و نیازمند اعتبارات جهشی هستیم چراکه سرانه آن در شهرستان نسبت به استان و میانگین کشوری بسیار پایین است.

فرماندار سنندج گفت: در شهرستان سنندج ۷۱۵ کیلومتر راه روستایی داریم که ۳۸۳ کیلومتر معادل ۵۳ درصد آن آسفالت شده با این حال متوسط استان ۶۴ و متوسط کشوری ۸۰ درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین در فضای آموزشی سرانه مناسبی نداریم.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه در زمینه آب شرب در سطح شهر مشکلی نداریم و یکی از بهترین کیفیت آب جهانی را در اختیار داریم، عنوان کرد:  در آب شرب روستایی مشکل زیادی داریم و ضریب ۵۸ درصد است در حالی که این ضریب در استان ۷۹ درصد و در سطح کشوری ۸۲ درصد است.

عسکری گفت: در سال گذشته در سطح روستاهای شهرستان سنندج اقدامات خوبی انجام شد و بنا داریم که در سال جاری نیز همین برنامه را پیش رو داشته باشیم.

وی در پایان بر لزوم جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: جذب اعتبارات غیر از اعتبارات شهرستان یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن